Напоследък доста се пише за легендарните американски марки, които вече не са част от корпоративния свят. Имена като това на фалиралата Circuit City и Pontiac станаха жертва на рецесията и най-вероятно ще бъдат последвани и от други. Всеки икономически спад слага край на определен брой компании. Само преди няколко години, марки като Kozmo, Flooz и Pets.com щяха да променят начина, по който се пазарува. Какво обаче стана със CEO-тата на фалиралите дотком компании? Ето и някои от тях подбрани от mentalfloss.com:

1. Джаред Полис: BlueMountainArts.com

Художникът Стивън Шуц и поетесата Сюзън Полис Шуц управляват компанията за поздравителни картички Blue Mountain Arts в продължение на няколко десетилетия преди синът им да пренесе бизнеса в интернет пространството, основавайки bluemountainarts.com. Той обаче привлича вниманието в сферата на електронната търговия, когато продава компанията на Excite@Home в сделка на стойност 780 млн. долара. (По-късно, Excite я продава за 200 млн. долара.) През 1998 г. той стартира ProFlowers.com, интернет компания, която продава цветя директно от тези, които ги отглеждат на клиентите. Бизнесът се разраства и превръща в Provide Commerce, по-късно придобита от Liberty Media Corporation. През 2006 г. Джаред Полис създава Techstars, която подпомага развитието на новосъздадени интернет компании, а през ноември 2008 е избран за член на Конгреса на САЩ. Днес сп. Fortune оценява състоянието му на 160 млн. долара.

2. Джоузеф Парк и Йонг Канг: Kozmo.com

Преди време от kozmo.com предоставят услуги, като доставки на най-различни неща, като напитки, кецове или сутрешния вестник в 2 часа през нощта. Това са добрите стари времена, но и причината вече да няма Kozmo. Неустойчивият бизнес модел на компанията обещава безплатна доставка на всичко за по-малко от час. И компанията губи пари от всяка доставка. Двамата основатели Джоузеф Парк и Йонг Канг поемат по различни пътища след като закриват компанията. Парк е приет в бизнес училището на Харвард и сега ръководи уебсайта Askville, собственост на Amazon.com. Що се отнася до Йонг Канг, той се връща на Уолстрийт и към май 2008 г. професията му е инвестиционен банкер в Lehman Brothers. Определено е тежко десетилетие за него.

3. Грег Маклемор: Pets.com

Преди дотком балона да се спука в САЩ има половин дузина сайтове, продаващи аксесоари и храни за домашни любимци и всичките те получават огромни количества рисков капитал. След като Pets.com фалира през 2000 г., главният изпълнителен директор Грег Маклемор създава нови компании като eFootage през 2003 г. и DataRefinery през 2006 г. Планира да поспи някога, през 2012 г., но това не е сигурно.

4. Ърнст Малмстен и Кайса Леандер: Boo.com

Boo.com е рожба на Ърнст Малмстен, критик на поезия и Кайса Леандер, бивш модел на Vogue. Те израстват в Швеция и през 90-те години искат да създадат уебсайт, където най-модерните хора да си купуват дрехи и преди да са продали дори един артикул сп. Fortune ги определя като „една от най-готините компании в Европа". След шумно рекламираното стартиране на сайта, са необходими всичко на всичко 18 месеца компанията да прахоса 135 млн. долара рисков капитал, преди окончателно да бъде закрита през май 2000 г. В момента Кайса Леандер живее във Венеция със съпруга си и отглежда трите си деца, докато Ърнст Малмстен ръководи лондонска агенция, представляваща архитекти, модни дизайнери, графични дизайнери и други креативни личности.

5. Робърт Левитан: Flooz.com

Flooz е сайт за онлайн търговия, рекламиран от актрисата Упи Голдбърг. Липсата на интерес и измамите около него (членове на Руската мафия използват Flooz за пране на пари) принуждават компанията да преустанови дейност през 2001 г. Що се отнася до CEO-то, Робърт Левитан (който преди това основава iVillage) продължава напред, за да създаде Yearlook Enterprises и Pando Networks.

6. Джош Харис: Pseudo.com

Джох Харис е една от най-интересните личности от този перидо. Основателят на Jupiter Communications и Pseudo.com (сайт с жива аудио и видео връзка) добива лоша слава с шестмесечния си проект на стойност 600 000 долара, в който поставя повече от 100 артисти в човешки терариум в Ню Йорк, заснемайки всяко тяхно движение. След като Pseudo.com подава за явление за фалит през 2000 г., Харис си купува ябълкова градина с площ 153 акра в Ню Йорк, която продава през 2006 г. В днешно време той е CEO на базираната в Сидано, Етиопия, African Entertainment Network, като е почти сигурно, че заснема цялото това изживяване.