12-годишният предприемач Мойсей Бриджис, наричан накратко Мо, преди три години започва бизнес с изработването на папийонки. Днес обемът на продажбите на компанията му възлиза на 150 000 долара.

Нетипично за годините си, напредничавият шестокласник решил да върне на мода класическата папийонка. Мо казва, че винаги е обичал да се облича добре, но никога не е могъл да отрие идеалната папийонка. За да разреши възникналия проблем, той започва да се учи от баба си как да шие.

Момчето създава компания с петима служители, сред които собствените му майка и баба и трима шивачи. Оттам насетне компанията Mo's Bows привлича вниманието на телевизионното предаване за предприемачи Shark Tank и издания като Forbes, Vogue и GQ.

В предприемаческото шоупредаване Shark Tank Бриджис получава предложение от бизнесмена Кевин О`Лири – 50 000 долара в замяна на 3 долара за всеки продаден артикул. По средата на инициативата се намесва Деймън Джон, основател на 6-милиардната линия за модно облекло Fubu, който го посъветва да не взима парите, а да направи нещо по-ценно – да приеме предложението му да стане негов наставник.

„Започнах този бизнес, когато бях на 9 години, тогава бях в четвърти клас”, казва Мо. Днес бизнесът му се е разраснал, като асортиментът му включва 20 различни стила папийонки и се предлага в повече от десет магазини за луксозно мъжко облекло.

Чувството му за вкус вероятно е въпрос на гени. „Бащата и дядото на Мо се вълнуваха живо от света на модата и музикалния бизнес”, споделя майка му Трамика. „Моят дядо обичаше да носи красиви дрехи дори по време на разходката ни до McDonald’s. Аз се учех от него”, потвърждава думите на майка си младият бизнесмен.

„Избрах папийонката, защото не можех да намеря нещо, което да ми хареса, а просто исках да изглеждам и да се чувствам добре... Затова помолих баба да ме научи да шия и започнах да нося папийонки всеки ден”, продължава разказа си Бриджис.

Баба му дълги години работи като шивачка. Натрупала е много витажни тъкани и интересни шаблони. Мо започнал да моделира папийонките в училище и докато другите деца в началото сметнали това за „малко странно”, той не се отказвал. Скоро минаващи започнали да го спират на улицата и да го питат къде може да намерят папийонки като неговата.

Именно след такава среща на Мо му хрумнала идеята за започване на бизнес.

Вижте още: 10 тийнейджъри милионери, които натрупаха състоянието си сами

Майка му Трамика му помогнала да започне, като направила визитки и страница на Etsy – основна търговска платформа за ръчноизработени стоки, където вратовръзки и шалове се продават за по 40-60 долара.

През 2011 година Мо продава своята първа папийонка. Наема трима шивачи, за да успее да отговори на търсенето. За първата година спечелва около 10 000 долара, а след три години печалбата му възлиза на почти 90 000 долара. Днес обемът на продажбите му съставлява 150 000 долара.

„Тъй като съм генерален директор, мога да правя това, което се смята за нужно”, отбелязва Мо.

Независимо от успешния бизнес, който развива, за Мо образованието е приоритет. Тежката работа се изпълнява от майка му - тя ръководи продажбите, планирането и производството. Преди да вземе решение обаче винаги се консултира със сина си.

„Старая се да поддържам баланс между Мо-бизнесмена и Мо-12-годишния ми син”, споделя Трамика.

Мо сам отбелязва, че определени задачи е делегирал на сътрудниците си, например – шиенето. По този начин той може да се съсредоточи върху избора на модели и тъкани и да бъде лице на компанията.

Момчето, както и преди, контролира качеството на готовата продуктия, инспектира внимателно всяка готова папийонка и в случай на необходимост я изпраща за преработка. „Аз просто знам какво да гледам”, казва уверено Мо.

Той се радва на добър мотиватор - майка му. „Провървя ми, че имам възможността хората до мен да ме поддържат и да ми помогнат да започна своя бизнес”.