Как да не натрупате килограми с напредване на възрастта

6877
Как да не натрупате килограми с напредване на възрастта

Независимо от  твърденията, че с напредването на възрастта килограмите естествено се увеличават, има фактори, които разбиват това. Понякога само няколко малки промени могат да запазят здравето и виталитета дълги години.

Ето някои от тях:

1. Ягоди, ябълки и лук

Според учени увеличаването на консумацията на богати на флавоноиди храни е полезно за баланса на теглото и помага за отслабване. Продукти, които ще ви помогнат да отслабнете, са боровинки, ягоди, череши, грозде, диви плодове, чай, ябълки, лук, спанак, броколи. Включете ги в хранителния си план, за да се радвате на дългогодишно здраве.

2. Бъдете физически активни

Не забравяйте, че с напредването на възрастта метаболизмът се забавя, което от своя страна води до задържане на мазнини и трупане на килограми. За да избегнете това, бъдете активни. Най-добрият начин това да се случи е да правите щадящи упражнения редовно. Освен това, това ще ви помогне да направите мускулна маса и да останете силни.

Бъдете внимателни обаче! Според последните изследвания е по-добре да правите три пъти на ден по 10-минутни упражнения, отколкото 30 минути наведнъж. Качвайте стълбите вместо да се возите на асансьора, пракирайте колата по-далече от офиса, разхождайте се.

3. Бъдете умствено активни

Проблемите с паметта са нормална част от процеса на остаряване. Но това не означава, че не трябва да правите нищо. Четенето, решаването на кръстословици, игри на судоко или с пъзели и шах ще стимулират различни части на мозъка, ще усилят паметта и концентрацията.

4. Кажете „Не“ на диетите

Нискокалоричните диети могат да забавят метаболизма. Когато не давате достатъчно храна на организма си, тялото ви започва да консервира всичко като енергия и резултатът е натрупване на килограми. Ако не спрете такава диета, метаболизмът ви никога няма да влезе в ритъм.

Ако пазите диета с 1200 калории и по-малко, ще загубите тегло, но това, което губите, е мускулна маса, не мазнини. И тъй като мускулите горят повече калории, отколкото мазнините, резултатът ще бъде по-трудна загуба на килограмите.

5. Следете здравето си

Остаряването може да доведе до здравословни проблеми, като високо кръвно налягане и остеопороза, която пречи на физическата активност. Редовните профилактични прегледи ще ви помогнат да сте здрави и да се наслаждавате всеки ден от живота си.

Преди дори да забележите, ще формирате свой собствен положителен цикъл на нещата: добро здраве, което ще ви дава възможност да спортувате и ще ви кара да се чувствате по-здрави и по-щастливи.

6. Започнете колкото се може по-рано

Мислите ли си, че сега може да свалите няколко килограма, а по-нататък повече? Забравете! Трябва това да се превърне в начин на живот, навик, както миенето на зъбите. Така ще бъдете във форма и здрави дълги години. 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Ba Na Hills - слънчевата земя на чудесата

Кацнал на висок хълм, който гарантира прекрасен природен пейзаж,...