Когато архитектът Соломон Уилард пристига в Куинси, Масачузетс, през 1825 г., и открива гранит в гориста местност, той знае, че е намерил идеалната суровина за това, което ще се превърне в най-известното му творение и първия паметник, издигнат в САЩ - Bunker Hill Monument.

Уилард си представя създаването на 67-метров обелиск с 9-метрова квадратна основа, за направата на който са необходими 6.7 тона гранит.

Транспортирането на подобни масивни блокове гранит от кариерата до мястото на строителството обаче представлява сериозно предизвикателство.

Куинси се намира на 12 километра от Чарлстън, където паметникът ще бъде издигнат. Теренът е покрит с блато, гора и ферми.

Гранитът трябва да бъде доставен до река Непонсет, на 6 километра северно, от където материалът ще бъде транспортиран през Boston Harbor до Чарлстън.

Уилард възнамерява да пренесе камъните до реката на шейни през зимата, но инженерът Гридли Брайънт предлага по-ефективен метод - железопътна линия.

С подкрепата на бостънския бизнесмен и държавник Томас Перкинс, Брайънт завършва проектирането на това, което ще се превърне в първата търговски жп линия в Съединените щати.

Вместо да се довери на парни локомотиви, Брайънт използва коне, които да дърпат мотрисите на разстояние от близо 5 километра от кариерите до реката.

Един кон можел да тегли три вагона, натоварени с 16 тона материал. По-късно дървените релси, които първоначално се използват, са заменени с гранитни.

Въпреки че Брайънт черпи опит от вече създадени жп линии в Англия, той доста променя дизайна им, за да се даде възможност за по-тежки, по-концентрирани натоварвания.

Гранитната железница въвежда няколко важни изобретения, включително железопътните стрелки и други. Гридли Брайънт никога не патентова идеите си, вярвайки, че те трябва да са в полза на всички.

През 1830 г., след четири години работа, новият участък от железопътната линия вече се използва от кариерата Pine Ledge.

Вижте още: Да преместиш два огромни моста за 88 минути - възможно е в Китай

В горната част е новата мина, докато в долната част е железопътната система. Вагоните се движат нагоре и надолу по наклон в една безкрайна транспортна лента, доставяйки товар и връщайки се обратно празни. Линията е в експлоатация до 1940 г.

Новата жп линия скоро започва да привлича туристи, които искат да видят технологичното чудо в действие. Те се возят на празните вагони до върха, но по време на една подобна обиколка се случва инцидент и един от туристите е убит, а трима са тежко ранени.

Възникнало на 25 юли 1832 г., това е едно от първите железопътни произшествия в Съединените щати.

През 1871 г. гранитната железница е придобита от Old Colony and Newport Railway. Новото ръководство заменя гранитните релси със съвременни. Парните влакове вече возят гранита от каменоломните директно към Бостън, без да има нужда от линията на реката.

Днес мястото е историческа забележителност.