На Свети Валентин предприемачът от социалните медии Дан Билзериян организира купон с 2 700 гости в своето имение в Лос Анджелис. По време на партито има конкурс за секси бельо, студио за татуировки, огнедишащи бармани и осветен с неон скайдайвър, който скача от хеликоптер. Сред знаменитостите, които присъстват, са Chance the Rapper, певецът The Weekend и барабанистът на Blink-182 Травис Баркър.

Билзериян използва купона, за да промотира най-новия си продукт – водка с алкална вода. Снимки от празненството, сред които и такива на Билзериян пo къси панталони, заобиколен от оскъдно облечени жени, се разпространяват бързо в интернет.

Подобни снимки помогнаха на 39-годишният бодибилдър и бивш професионален играч на покер да се превърне в една от най-големите знаменитости в социалните медии, с 31.2 милион последователи в Instagram и 13.8 милиона във Facebook. Следвайки стъпките на други звезди от социалните медии, като Кайли Дженър, Билзериян има за цел да изгради бизнес с брандирани продукти, базиран на своята онлайн слава, пише Bloomberg.

От началото на годината той представи минерална вода и енергийни напитки с марката Ignite. Той също така продава продукти със CBD, спортни кремове Ignite и продукти за домашни любимци Ignite. На местата, където е законно, Ignite продава и продукти с марихуана.

Моторът зад всичко това е Ignite International Brands Ltd., базирана в Торонто публична компания, чиито акции се търгуват на канадската фондова борса под символа BILZ. Пазарната й стойност е 74 млн. канадски долара (52 млн. щатски долара). Билзериан е председател и главен изпълнителен директор.

Негови почитатели описват Билзериян като маркетингов гений. Изграждането на потребителска марка около поведението на един човек обаче може да е рисково, отчасти защото хората са по-уязвими, отколкото абстрактните идеали на марките, на капаните, изкушенията и опасностите, които крие човешкото съществуване. Ignite е пример за разходите и ползите от подобен подход. Наскоро разгулния начин на живот на Билзериян бе спрян от пандемията от коронавирус, което доведе до един отрезвяващ момент за бизнеса. Не е ясно кога и дали въобще някога безпрепятствените купони, които движат Ignite, ще могат да продължат.

Същевременно финансовите отчети на компанията показват едно повтарящо се размиване на линията между личните и корпоративните разходи на Билзериян, което би могло да й навреди с времето.

Как COVID-19 отне блясъка от лъскавия живот на инфлуенсъритеИзпаряват се не само спонсорствата, а и техните способности да генерират съдържание, тъй като марките спират да предоставят продукти, които да изпробват и се отказват от плановете си за спонсорирани пътешествия

През последните две години Ignite е набрала десетки милиони долари финансиране. Компанията отчита загуби в размер на 35.4 млн. долара при продажби от 7 млн. долара за първите девет месеца на миналата година. На 13 май от компанията обявиха, че финансовият директор напуска.

От Ignite отлагат публикуването на годишния си отчет за цялата 2019 г., изтъквайки като причина кризата с Covid-19.

От началото на годината акциите на компанията поевтиняват с над 50%, до 70 канадски цента.

Подобно на основателя на Playboy Хю Хефнър, който живееше в имение собственост на неговата публична компания, личните и корпоративните разходи на Билзериян се смесват. Ignite в момента плаща 200 000 долара месечен наем на имението, в което живее Билзериян, като има опция да го закупи на по-късен етап.

Самият той развива силен афинитет към лукса още от ранна възраст. Според статия за него от 2017 г. в списание GQ, Билзериян израства в имение с 11 спални в Тампа, Флорида, което разполагало със собствено баскетболно игрище. Неговият баща, Пол Билзериян, е осъден за измами през 1989 г., което му носи 1.5 млн. долара глоба 4 г. затвор. След като прекарва известно време в армията Билзериян учи в Университета на Флорида, но не го завършва. След това известно време той играе покер професионално, като в подкаст от 2016 г. заявява, че е спечелил 54 млн. долара от един играч.

Сега обаче Билзериян се изправя пред най-трудната част от своята кариера. Пандемията от коронавирус представлява проблем за повечето компании, но е особено притеснителна за такава, която е изградена около бляскавия начин на живот на човек, който вече не може да купонясва както преди. Според последните му постове в социалните медии Билзериян работи по книга за себе си.