Когато една вечер през 2012 г. Лора Бартлет си тръгва от дома на своя приятелка, носейки недовършена бутилка вино, покрита с найлонова обвивка с ластик, тя се притеснява повече да не разлее виното, отколко от начина, по който изглежда изобретението й.

След като се прибрала в къщи, нейният тогава 20-годишен син Мич Страхън се пошегувал, че импровизираният й стопер за бутилка приличал на презерватив.

“Посмяхме се за това,” споделя 51-годишната Бартлет пред CNBC.

Шегата обаче прераства в нещо по-голямо.

“Това бе просто една забавна идея, докато един ден, няколко месеца по-късно, той не каза: Мисля, че ще направя това. Мисля, че ще направя презерватив за бутилка за вино," спомня си Бартлет.

И така нещо, което започва като успешна кампания за набиране на средства в Kickstarter (при която са набрани 10 000 долара през 2014 г.), сега е семеен бизнес. Общите продажби на винените презервативи на Бартлет и Страхън вече надхвърлят 1 млн. долара.

В началото обаче Бартлет, която работела в маркетинговия отдел на банка, и Страхън, който бил сервитьор, не знаели откъде да започнат. Те просто знаели, че искат да правят презервативи за бутилки вино.

Снимка: winecondoms.com

“Не можехме да ги произвеждаме в завод за презервативи, защото пакетирането на истинските презервативи се прави на поточна линия,” което нямало да им позволи модификации, казва Страхан.

Вместо това, те започнали работа с чуждестранен производител на ръкавици, за да изготвят подходящите шаблони за продукт, който би паснал на бутилка за вино. За опаковките използвали компания, която произвеждали мостри за хапчета, за да постигнат прилика с истинска опаковка на презерватив.

След като се сблъскват с производствени проблеми и други разходи, начинанието им излиза на загуба за първата година, дори и след набраните средства. Окуражени от продажбите вследствие на рекламата от уста на уста и от реакцията на кампанията им в Kickstarter, двамата решават да продължат.

Бартлет дори осребрява изплатен чек по застраховка, за да плати за нова партида винени презервативи, когато част от първоначално поръчаните се оказват дефектни и се налага да бъдат сменени.

Рискът обаче си струва, защото в следващите месеци те правят няколко сериозни пробива, започвайки с представяне на продукта в популярно телевизионно предаване през 2014 г. Две години по-късно видео профил на Wine Condoms от британското онлайн издание LADbible става много популярен във Facebook и сега има над 30 млн. гледания.

“Всеки път, когато получавахме някаква по-голяма реклама, реакцията бе наистина страхотна,” казва Бартлет.

Снимка: YouTube

Миналата година Бартлет и Страхън продават винени презервативи на стойност над 500 000 долара, най-вече през Amazon. Прогнозите им за 2018 г. са продажбите да надхвърлят 750 000 долара. Сега, след като бизнесът им се е разраснал, вместо да складират продукта в апартамента на Страхън, те са се преместили в склад близо до Далас.

Ако преди четири години някой бе казал на Бартлет, че компанията й ще се разрасне до настоящите й мащаби, това е щяло да бъде също толкова смешно, колкото и найлоновото изобретение, което стояло на плота в кухнята й и от което започва всичко.

Тяхното пътешествие в света на бизнеса учи Бартлет и Страхън, че дори и да нямаш опит в основаването на компания, всичко може да бъде научено с няколко търсения в интернет и настойчивост.