Скот Санти винаги е харесвал джапанките, макар да живее в Уисконсин, където времето е студено и отворени обувки могат да се носят за кратко през годината.

31-годишният младеж казва „Ако температурата беше над 5 градуса, аз бях по джапанки“.

Той планирал да отвори франчайз на Flip Flop Shops, верига магазини за джапанки, в родния му град. Когато бил на почивка във Вегас обаче, забелязал, че там всеки втори на улицата е с джапанки. Обадил се на шефа на веригата и попитал какво ще каже за магазин във Вегас.

Оказало се, че точно по това време и шефът на Flip Flop Shops мислел за магазин във Вегас. Така през юли 2009 г. Санти отворил магазин не къде да е, а в Mandalay Bay Hotel & Casino.

През август 2010 година печалбата на магазина достига 1 млн. долара. В последните 3 години продажбите на джапанки и чехли тип джапанки в САЩ се е увеличил с 8.2%. Приходите от тях възлизат на 1.5 млрд. долара в САЩ, казва Санти, който е бивш финансов анализатор.

Наскоро Санти си татуита логото на компанията на крака и изпратил снимка на шефа на веригата Flip Flop Shops с въпроса „Колко са марките, които правят такова впечатление на хората, че те да си татуират логата им върху себе си?“

Flip Flop Shops продава сандали за деца, дамски и мъжки чехли и джапанки. Цените започват от 20 долара и достигат до 159 долара за чифт. Всички те са предимно спортни модели.

Тъй като магазинът се намира в Mandalay Bay Hotel, тук влизат и доста заможни хора, както и някои известни личности.

Най-големият проблем за поддържане на магазина е високият наем. Сантли казва, че е успял благодарение на това, че родителите му са му давали пари назаем, тъй като банките вече „съдействат много малко“.

Другото предизвикателство е да накараш хората да си купят джапанки от него, а не от магазина за 1 долар.

Следващата идея за бизнес на Санти е да отвори франчайз на Ron Jon Surf Shop и да продава дъски за сърф и други плажни аксесоари.

Още любопитни новини