Как пилотите компенсират закъсненията във въздуха

9683
Как пилотите компенсират закъсненията във въздуха

Самолетът се отлепя от пистата със закъснение,  когато се чува гласът на капитана: Полетът закъснява, но екипажът ще се опита да навакса времето.

Това е познат сценарий, но всъщност пилотите могат ли да спечелят време? Краткият отговор е "да". По-дългият отговор е, че размерът на възстановеното време е ограничен от няколко фактора.

За да се навакса, много хора си представят, че пилотът просто натиска газта, но това не е така, казва Ник Андерсън, капитан на международна авиокомпания пред Condé Nast Traveler. "Въздухоплавателните средства са предназначени да пътуват в съвсем малка възможност за ускорение. Ние почти винаги летим с най-бърза икономическа скорост.

За да се отидете над този диапазон на скоростта, се изисква повече мощност от двигателите, което от своя страна коства повече гориво - един от най-скъпите разходи за авиокомпанията.

Пилоти разказват най-страшните си преживяванияПътуващите невинаги е добре да знаят какво се случва в пилотската кабина

Понякога разходите за допълнително гориво са оправдани - особено ако полетът може да спечели достатъчно време, за да се предотвратят някакви смущения като пропуснати полетни връзки, което може да доведе до още по-големи разходи за авиокомпанията. Но както при повечето неща, пътуванията с въздушен транспорт не са толкова прости. "Това не е просто разход за компанията, това е цената за околната среда", казва Андерсън.

Понякога пилотите могат също така леко да коригират надморска височина при по-спокойно време, където вятърът може е по-малък (въпреки че повечето пилоти правят това). Освен скоростта единственият друг фактор в контрола на пилота е маршрутът, който той използва, но дори това, в зависимост от трафика и местоположението на летището, трябва да бъде одобрено от контрола на въздушното движение. Много полетни планове вече са настроени за възможно най-ефективния маршрут, казва Андерсън. Ако искат да спечелят малко време, пилотите ще поискат разрешение за пряк път или „директен маршрут".  (Например за полет от Лондон до Ню Йорк, в който се използва максимална ефективност при скорост и маршрут, може да се спечелят още 10-15 минути.)

Разбира се, други (неконтролируеми) външни фактори, като скоростта и посоката на вятъра, могат да доведат и до значителна разлика в полетното време, но време се печели и на земята – като по – бързо навлизане или излитане, или по – бързо получаване на място за паркиране. 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 663.570 -0.48%
  • BGREIT 114.370 -0.24%
  • BGTR30 549.270 -0.03%
  • BGBX40 129.990 -0.36%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1827 1.1827
  • GBP/USD 1.3431 1.3432
  • USD/JPY 114.1100 114.1220
  • USD/CHF 0.9849 0.9850
  • USD/CAD 1.2817 1.2819
  • AUD/USD 0.7663 0.7665
  • USD/BGN 1.6536 1.6539
Ask Bid
  • DOW JONES 24601.97 24605.97
  • S&P500 2663.86 2664.36
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5398.32 5400.32
  • DAX 13129.91 13131.91
  • FTSE 100 7501.22 7502.72
  • ПЕТРОЛ 56.63 56.68
  • ЗЛАТО 1257.82 1258.32
  • СРЕБРО 16.08 16.12

Видео