Как пилотите компенсират закъсненията във въздуха

10948
Как пилотите компенсират закъсненията във въздуха

Самолетът се отлепя от пистата със закъснение,  когато се чува гласът на капитана: Полетът закъснява, но екипажът ще се опита да навакса времето.

Това е познат сценарий, но всъщност пилотите могат ли да спечелят време? Краткият отговор е "да". По-дългият отговор е, че размерът на възстановеното време е ограничен от няколко фактора.

За да се навакса, много хора си представят, че пилотът просто натиска газта, но това не е така, казва Ник Андерсън, капитан на международна авиокомпания пред Condé Nast Traveler. "Въздухоплавателните средства са предназначени да пътуват в съвсем малка възможност за ускорение. Ние почти винаги летим с най-бърза икономическа скорост.

За да се отидете над този диапазон на скоростта, се изисква повече мощност от двигателите, което от своя страна коства повече гориво - един от най-скъпите разходи за авиокомпанията.

Пилоти разказват най-страшните си преживяванияПътуващите невинаги е добре да знаят какво се случва в пилотската кабина

Понякога разходите за допълнително гориво са оправдани - особено ако полетът може да спечели достатъчно време, за да се предотвратят някакви смущения като пропуснати полетни връзки, което може да доведе до още по-големи разходи за авиокомпанията. Но както при повечето неща, пътуванията с въздушен транспорт не са толкова прости. "Това не е просто разход за компанията, това е цената за околната среда", казва Андерсън.

Понякога пилотите могат също така леко да коригират надморска височина при по-спокойно време, където вятърът може е по-малък (въпреки че повечето пилоти правят това). Освен скоростта единственият друг фактор в контрола на пилота е маршрутът, който той използва, но дори това, в зависимост от трафика и местоположението на летището, трябва да бъде одобрено от контрола на въздушното движение. Много полетни планове вече са настроени за възможно най-ефективния маршрут, казва Андерсън. Ако искат да спечелят малко време, пилотите ще поискат разрешение за пряк път или „директен маршрут".  (Например за полет от Лондон до Ню Йорк, в който се използва максимална ефективност при скорост и маршрут, може да се спечелят още 10-15 минути.)

Разбира се, други (неконтролируеми) външни фактори, като скоростта и посоката на вятъра, могат да доведат и до значителна разлика в полетното време, но време се печели и на земята – като по – бързо навлизане или излитане, или по – бързо получаване на място за паркиране. 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Иновативни технологии за интелигентно почистване на подове у дома

Новата прахосмукачка-робот Roomba i7+ не само обича, но е и...