Находчивата идея да продава рекламно място върху гърдите се ражда преди четири години в главата на Джейсън Садлър .

Той спечелва впечатляващите 70 000 долара през първата година, в която се занимава с този бизнес, след като новото му начинание е популяризирано от New York Times, Fast Company и др.

По-впечатляващото е как бизнесът му се разраства оттогава. В момента той генерира приходи от 500 000 долара годишно, заедно с още четирима други, които носят рекламни тениски и работят с рекламодатели като Arizona Tea, Starbucks, Pizza Hut, Nissan и Lucky Brand.

Садлър основава сайта iwearyourshirt.com през 2008 г. Когато се ражда идеята, Садлър и негов приятел се занимават с новооснована компания за уебдизайн и той нямал опит по отношение на новото начинание.

“Нямах опит със социалните медии”, казва Садлър. “Имах около 100 приятели във Facebook и нямах акаунт в Twitter. Някои от нашите клиенти обаче се интересуваха от социалните медии и аз видях в това потенциал за реклама.”

Садлър искал да измисли интерактивен начин компаниите да рекламират марката си, като всичко това да бъде обвързано със социалните медии. В крайна сметка той решава да използва тениски: хората обичат да ги носят, лесно се продават и са евтини, което намалява до минимум разходите на новооснованата компания. “Подстригах се и похарчих 100 долара за видеокамера”, казва Садлър. Оттам той започва да привлича внимание за мисията си чрез социалните медии и набира последователи.

Това, което на практика продава идеята на iwearyourshirt.com на компаниите, е уникалният модел на ценообразуване на Садлър, който е различен във всеки ден от календарната година. На първи януари рекламата струва само 1 долара, докато за последния ден на декември цената й е 365 долара. Садлър изкарва първия си долар от Ustream.tv, а само за шест месеца продава рекламата за цялата година.

За да отговори на нарастващото търсене, Садлър наема още хора, които да носят рекламни тениски и сега, заедно с него, те са общо петима. Когато търси нови служители, изискването на Садлър е кандидатите да си подготвят триминутен видеоклип, в който обясняват защо са подходящите кандидати за тази работа и организира зрителско гласуване.

Четиримата служители на Садлър печелят между 25 000 и 35 000 долара годишно плюс бонуси и получават лаптоп Mac и записваща техника за видео.

“Не питам за вашето CV, нито пък ме интересуват препоръки. След като видях най-добрите клипове, говорих с кандидатите по телефона, след което платих самолетните им билети до Флорида. Това беше. Видеото е всичко, което трябваше да видя.”

Когато Садлър основава iwearyourshirt.com, той няма бизнес план, защото е възнамерявал да променя целите си с разрастването на бизнеса. “Ако си бях изготвил бизнес план, казва той, мисля, че щях да се проваля. Прекалено много хора пишат бизнес планове и стриктно се придържат към тях. Ако ще пишете бизнес план, по-добре го направете с молив. Така ще можете да продължите да триете и да го преработвате.”