Шофьорите на Uber, които отказват повиквания, рискуват денят им да бъде сложен на пауза, тъй като компанията ги заключва извън системата си за период от до 15 минути. Някои шофьори изчакват търпеливо тази принудително наложена почивка да приключи, докато други просто приключват за деня.

Шофьор на Uber от Лос Анджелис споделя пред CNNMoney, че редовно получава по четири принудителни 4-мунитни почивки всеки ден.

Шофьорът, пожелал анонимност, твърди, че отказва да приема курсове от така наречения UberPool.

При UberPool клиентите, които пътуват до сходни дестинации, биват групирани в един автомобил. Те получават отстъпка, ако ползват UberPool. От Uber твърдят, че услугата може да помогне на шофьорите да печелят повече пари, защото прекарват по-малко време в чакане между курсовете си. (Заявките за превоз обикновено се изпращат до шофьора, който е най-близо до клиента, пожелал превоз.)

Шофьорите обаче като цяло са недоволни от UberPool. Според тях UberPool означава повече работа, но не и непременно по-голямо заплащане. Мнозина се оплакват, че UberPool се отразява негативно на оценките, които клиентите им дават. Те се изнервят от това, че шофьорът излиза от техния маршрут, за да вземе друг клиент и че след това трябва да седят до понякога неприятен друг човек.

Шофьори твърдят, че Uber налага тези принудителни почивки след отказа на две или три повиквания за UberPool.

Това се очаква да става все по-голям проблем, тъй като Uber налага UberPool във все повече градове. Услугата бе представена първоначално в Сан Франциско през ноември 2015 г., а в момента се предлага поне в 45 града по света.