Каква е разликата между аеробна и анаеробна тренировка?

1888
Каква е разликата между аеробна и анаеробна тренировка?

© pixabay.com

Колко пъти чувате да се използват понятия „аеробна“ и „анаеробна“ тренировка?

А след това направихте ли усилие да разберете каква е разликата? Време е да го направите. Днес ще внесем разяснение по темата с помощта на д-р Михо Дж. Танака.

Д-р Танака уточнява още в началото пред изданието Popsugar, че човешкото тяло разполага с няколко начина да превръща храната в енергия за клетките, което на свой ред позволява да използваме активно мускулите си. Един от начините е аеробно - „изисква наличието на кислород“.

Можете да го постигнете чрез слабо интензивни дейности, като ходене и каране на колело. Анаеробните тренировки пък не изискват наличието на кислород. Те представляват високоинтензивни натоварвания за кратък период от време …. Горе-долу 30 секунди. Сред познатите тренировки са вдигане на тежести, спринтове, HIIT и т.н.

Всеки мускул в тялото ни се състои от влакна, които се активират в зависимост от физическото натоварване.

За какво са полезни анаеробните и аеробните тренировки?

Аеробните тренировки изискват продължителност и дават отличен ефект върху сърдечно-съдовата система, водят до отслабване, казва д-р Танака. Освен това понижават риска от заболявания на сърцето – сърдечен удар, хипертония и т.н. Добра аеробна тренировка е тичането.

Анаеробните тренировки – например вдигане на тежести, позволяват да се подобри експлозивната сила на мускулите. Популярни са като част от интервалното трениране и високоинтензивните тренировки. Водят до по-силна мускулатура и повече мускулна маса. Доказано е, че понижават нивото на мазнините в тялото.

Осемте компонента на заредения с енергия денПолезно четиво за дни, в които не се чувстваме на върха на вълната

Макар, казва д-р Танака, всяка една физическа дейност да ускорява метаболизма и да допринася за отслабването, добре е да се заложи на комбинация от аеробни и анаеробни тренировки.

Един съвет от нея: Независимо от това на какви тренировки се спрете, за да се предпазите от травми, задължително разгрявайте тялото, правете стречинг и избягвайте внезапните промени в темпото на трениране.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg