В миналото потайността и дискретността бяха закон за мексиканските наркобосове.

Шестдесетгодишният Хоакин “Ел Чапо” Гузман, например, който е считан за най-голямия наркобарон в света, фигурира само на няколко снимки.

Той няма нужда да култивира славата си, особено след като с бягството си от най-охранявания затвор в Мексико през миналия месец привлече световно внимание.

Нещата обаче започнаха да се променят с възхода на социалните медии и на новото поколение наркотрафиканти. Те обичат да се хвалят в Twitter, Facebook и Instagram, показвайки лускозния си начин на живот сякаш са футболни звезди.

Търговията с наркотици придоби публичност и показност по две причини. Първо, наркокартелите са толкова мощни, че нямат никакъв страх от мексиканските власти.

Те са инфилтрирали повечето, ако не и всички, нива на управлението. Бягството на Ел Чапо, за което се говори, че е било организирано и използвано от правителството на Мексико като начин той да бъде освободен, показва всемогъществото на картела Синалоа.

Второ, във времена на икономически трудности луксозният начин на живот на наркобароните привлича милиони млади и бедни мексиканци, изоставени от държавата, която не успя да възстанови мира и сигурността под управлението на президентите Фелипе Калдерон и Енрике Пеня Нието.

В профилите си в социалните медии модерните наркотрафиканти пускат снимки на своите самолети, наркотици, луксозни коли, жени, позлатени пистолети, къщи и швейцарски часовници.

Двадесет и пет години след Пабло Ескобар и неговия затен Rolex, швейцарските часовници остават най-популярния признак на богатство сред наркотрафикантите през 2015 г. Те изглежда носят както ограничени версии, които струват стотици хиляди долари, така и много по-достъпни модели.

Вижте още: Наръчник за часовниците на Уолстрийт

От Business Insider са анализирали профилите в социалните медии на трима високопоставени членове на картела Синалоа – Иван и Алфредо Гузман, двама от най-влиятелните синове на Ел Чапо Гузман, и Хосе Родриго Аречига Aréchiga-Гамбоа, известен още като “Ел Чино Антракс”. Последният бе изгряващата звезда на картела, оглавявайки уличната банда Los Ántrax преди ареста му в Холандия в края на 2013 г.

На тази снимка, освен позлатения автомат Калашников, Чино Антракс показва и часовник Cartier Miss Pasha.

Ето кои са шестте най-предпочитани марки швейцарски часовници, които се появяват на техните профили, класирани по брой на моделите от марка и обща стойност.

Не всички модели са включени заради трудността при разпознаването на някои от тях.

1. Richard Mille

Richard Mille оглавява класацията с 5 часовника на обща стойност 1.2 млн. долара.

Часовниците и цените им на тази снимка са както следва от ляво на дясно: Richard Mille RM 59-01 Tourbillon Yohan Blake ограничена версия (50 часовника), 710 000 долара; Richard Mille RM 011 Rose Gold Felipe Massa Flyback Chronograph, 109 600 долара; Richard Mille RM 055 Bubba Watson, 115 000 долара; Richard Mille RM 011 Flyback Chronograph Black Phantom, 153 000 долара.

На снимкиата долу от ляво на дясно Richard Mille RM 055 Bubba Watson, 115 000 долара, Audemars Piguet Royal Oak Concept Carbone, 339 400 долара.

2. Hublot

Общата стойност на часовниците от марката Hublot в профилите на тримата е 607 200 долара.

Hublot King Power Miami 305 Limited Edition (10 часовник), 476 800 долара:

Hublot King Power Unico King Gold Pavé, 58 200 долара:

Hublot Big Bang Gold Ceramic 44mm, 30 360 долара:

Hublot Big Bang Steel Diamonds 44mm, 18 700 долара:

3. Rolex

С шест часовника Rolex се нарежда преди Hublot по брой, но общата им стойност е далеч по-малка и възлиза на 130 200 долара.

Rolex Oyster Day-Date 36mm Yellow Gold, 21 200 долара:

Rolex GMT-Master II Oyster 40mm Steel and Yellow Gold 18 Carat, $12,400:

От ляво на дясно Rolex Yacht Master II 44mm, 24 000 долара, Rolex GMT-Master II Oyster, 12 400 долара:

От ляво на дясно Rolex Cosmograph Daytona, 16 000 долара, Rolex Sky-Dweller Oyster, 44 000 долара:

4. Audemars Piguet

Само с два часовника Audemars Piguet заема четвъртото място. Тяхната обща стойност обаче е доста висока и възлиза на 395 000 долара.

Първият часовник е Audemars Piguet Royal Oak Concept Carbone от секцията Richard Miller по-горе, а вторият е Audemars Piguet Royal Oak 18 Carat Pink Gold за 554 600 долара.

5. Urwerk

Това е една изненадваща марка в тази класация. Urwerk е нишова марка, основана в Женева през 1995 г. Компанията произвежда между 100 и 150 часовника на година.

Вижте още: Как изглежда профила в Twitter на сина на голям наркотрафикант?

Един от синовете на Ел Чапо разполага с Urwerk UR-210 RG, който струва между 109 600 и 164 000 долара:

6. Romain Jerome

Romain Jerome е нова марка сред швейцарските луксозни часовници, но моделът на китката на Чино Антракс е отпреди няколко години.

Това е Romain Jerome Titanic Chrono Red Gold Limited Edition (2012 часовника) с цена от 35 800 долара.