Bugatti е едно от най-популярните имена в света на автомобилите. Въпреки че вековната марка не винаги е била в цветущо финансово състояние, компанията в момента процъфтява под крилото на Volkswagen Group. Начело на легендарната марка днес е президентът на компанията Щефан Винкелман.

Ветеранът от автомобилната индустрия пое челната позиция в Bugatti през януари, след като преди това няколко години оглавяваше Audi Sport. Преди това Винкелман бе начело на Lamborghini в продължение на десетилетие.

Моделът Chiron е разпродаден за известно време напред

Bugatti развива дейност в един много специфичен сегмент. Стартовата цена на най-новия модел на марката Chiron е около 3 млн. долара. Моделът бе пуснат през 2016 г., а от компанията очакват да произведат около 500 броя в следващото десетилетие. Само две години след пускането на Chiron близо 300 от колите вече за изкупени.

"Всички бройки до втората половина на 2021 г. са разпродадени," споделя Винкелман през Business Insider. "Колите ще бъдат разпродадени лесно и ще имаме поръчки и за още, въпреки че максималната бройка е 500."

Снимка: Pixabay

Bugatti е кола за мъжа, който е успял сам

Кои са хората, които харчат по 3 млн. долара за автомобил?

Според Винкелман сред клиентите на компанията няма "преобладаваща демографска група."

"Те обикновено са мъже, които са натрупали състоянието си сами," казва Винкелман. "От географска гледна точка точка те обикновено са от Северна Америка, Европа, Близкия изток и Япония."

Още по-интересно е какво друго притежават собствениците на Bugatti.

"Те обикновено имат колекция от около 30 автомобила," споделя Винкелман. "Те също така имат яхти, имения и частни самолети."

Според Винкелман неговите клиенти, които са много успели в бизнеса, притежават добър инстинкт да намират стойност в една покупка.

За шефа на Bugatti закупуването на един от автомoбилите от марката означава, че човек се сдобива с нещо, което е наистина уникално.

Върховата скорост не е приоритет за Bugatti

За мнозина Bugatti е това, което е, заради бързината на автомобилите от марката. От компанията обаче все още не са тествали максималната скорост на Chiron. Според Винкелман комапнията не бърза да го прави.

"В днешно време се ограничаваме до 420 км/ч, така че дори не знаем каква максимална скорост може да развие автомобила," казва той.

Уроците, научени от Lamborghini

Малцина са хората в света с повече опит в ръководенето на супер луксозни марки автомобили от Винкелман. Времето, прекарано в Lamborghini и Audi Sport, го е научило, че това не е лесен бизнес.

"Бизнесът в луксозния сегмент е трудна работа, защото имаш високи инвестиции и ограничени обеми", казва той.

"Важното е да правиш правилното нещо за марката," твърди Винкелман. "Когато започнах в Lamborghini, това бе марка, която имаше нужда от много внимание, а и те имаха продукти, които си струваха по мое мнение."

В този смисъл Bugatti също иматчч продукти, които "си струват", но за разлика от Lamborghini в последните десетилетия, марката в момента е в много по-добро положение.