Какво да ядете, за да се справите с най-депресиращия ден на 2019?

1842
Какво да ядете, за да се справите с най-депресиращия ден на 2019?

© Pixabay

Третият понеделник от януари, който се пада днес, е определен за най-депресиращия ден в годината.

Учените дори са създали уравнение, според което денят е особено подтискащ заради фактори, като лошо време, финансови задължения, отказване от новогодишни решения, липса на мотивация и други.

За да се справите с деня, наречен Син понеделник, британският таблоид съветва да разнообразите диетата си.

8-те най-здравословни плода, достъпни целогодишноПолезни нутриенти 365 дни в годината

 

Ето на кои храни да наблегнете, за да избегнете лошото настроение, при това не само днес: 

Сладки картофи

Те съдържат фолиева киселина, която помага на мозъка да произвежда серотонин, известен като хормона на щастието.

Спанак

Освен на вече споменатата фолиева киселина, спанакът е богат и на желязо. Именно от него организмът получава енергиен тласък, благодарение на който се справя с умората и увеличава концентрацията.

Авокадо

Пълно с витамин В6, известен с облекчаването на стреса, авокадото съдържа и триптофан - аминокиселина, която вдига настроението.

Бразилски орех

Тези ядки са основен източник на селен, който помага на организма в борбата с тревожността.

Мазна риба

Любителите на сьомга, скумрия и прясна риба тон могат да са доволни - те са богати на омега-3 мастни киселини, които помагат на мозъка да интерпретира настроенията. Ниските нива на тези киселини са свързани с депресия.

Още десет "щастливи" храни ще откриете на следващата страница.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg