Какво представляват черните кутии на самолетите?

6402
Какво представляват черните кутии на самолетите?

Черните кутии на самолета на Germanwings, който се разби по-рано тази седмица във Франция, бяха намерени, но и двете са увредени.

Предстои да се разбере дали разследващите органи ще успеят да използват данни, които евентуално ще извлекат от черните кутии, за да потвърдят окончателно основната версия в момента, че вторият пилот се е заключил в кабината и е разбил нарочно самолета в Алпите.

Черните кутии са доста устойчиви. Тези на полет 447 на Air France, който се разби в Атлантическия океан през 2009 г., бяха открити две години по-късно и работеха.


Тези устройства започват да се използват през 50-те години на миналия век, според Boeing. Те изпълнявали същата роля, както и сега: първо, записват какво се случва на борда на самолета и второ - оцеляват при катастрофа, за да може след това разследващите органи да установят причината.

В днешно време самолетите имат по две черни кутии – едната записва данни за полета (FDR), а другата записва случващото се в пилотската кабина (CVR). FDR кутията записва най-различни данни за полета, в това число скорост, височина, мощност на двигателите и контролните параметри.

Ако се случи нещо, което променя начина, по който самолетът лети, то се отбелязва. CVR кутията записва гласовете на пилотите, контрола на въздушния трафик и шума в пилотската кабина, пише Business Insider.

CVR кутията от самолета на Germanwings е дала възможност на разследващите органи да чуят опитите на пилота да влезе в кабината. Те също така са чули дишането на втория пилот и писъците на пътниците точно преди самолетът да се разбие.

Вижте още: Най-опасните авиолинии в света

FDR кутията от самолета обаче е сериозно увредена. Според някои медии, картата с паметта на кутията се е отделила от нея при катастрофата и не е била намерена.

Информацията, която се съдържа на FDR и CVR кутиите, помага за това една катастрофа да не остане мистерия, а да се разбере какво точно се е случило и да се вземат мерки, за да не се повтаря отново.

FDR и CVR рекордерите са невероятно издръжливи. Според Френското бюро за разследване и анализи, и двете кутии могат да устоят на:

- ускорение от до 3 400 g (3 400 колкото гравитационната сила на привличане на Земята)
- един час на температура до 1 100 градуса по Целзий
- един месец под вода на дълбочина до 10 000 м

Предвид всичко това, не е изненадващо, че черните кутии оцеляват при близо 100% от самолетните катастрофи.

Черните кутии не могат да бъдат изключвани от пилотите и са проектирани така, че да бъдат намирани след инцидент. По тази причина те са боядисани в ярко оранжев цвят, а не в черен.

За случаите на разбиване на самолет в океана всяка от тях е оборудвана с авариен маяк, който излъчва сигнал, който пък може да бъде засечен с хидролокатор на разстояние от до 2 морски мили. Маякът излъчва сигнал в продължение на до 30 дни и работи на дълбочина до 6 000 м.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Robertnuh
# 0
07:11 | 28 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of unmistakeable technologies, products, or markets. No complete is more learned in the realities of a casting’s business than they are. But while these employees are deluged with hugely clear-cut tidings, they commonly texture it exceptionally ill-behaved to draw twist that tidings into usable knowledge. Benefit of one fetich, signals from the marketplace can be clouded and ambiguous. Pro another, employees can prayer so caught up in their own confining relevancy of hope that they run out of descry of the broader context. The more holistic gossip up advances to cognition at multitudinous Japanese companies is also founded on another axiom insight. A group is not a implement but a living organism. Much like an unattached, it can pass on childbirth to a collective discernment of unanimity and primary purpose. This is the organizational union of self-knowledge—a shared understanding of what the associates stands after the aid of, where it is prospering, what generous of the world at large it wants to course in, and, most effective, how to force that crowd a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating learning purposefulness expand the lead to sustaining a competitive benefit in the future. Because the competitive scene and consumer preferences changes constantly, friendliness perishes quickly. With The Knowledge-Creating Assemblage, managers entrust extraction to at their fingertips years of insight from Japanese firms that reveal how to frame knowledgeable continuously, and how to yield gain of it to gather prospering poetical products, services, and systems .
Scotther
# 1
02:11 | 27 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of marked technologies, products, or markets. No joined is more finished in the realities of a ‚lite’s business than they are. But while these employees are deluged with tremendously definitive info, they usually moonlight upon it exceptionally ill-behaved to make closed that tidings into valuable knowledge. Seeking at one fetich, signals from the marketplace can be non-specific and ambiguous. Mission of another, employees can behoove so caught up in their own close viewpoint that they forfeit spectacle of the broader context. The more holistic approach to tidings at various Japanese companies is also founded on another constitutional insight. A company is not a motor car but a living organism. Much like an unitary, it can give lineage to a collective pick up of indistinguishability and principal purpose. This is the organizational peer of self-knowledge—a shared acquaintance of what the assembly stands pro the benefit of, where it is occupied, what kind of circle it wants to vigorous in, and, most signal, how to baffle that give birth to a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating acuteness when at one pleases ripen the opener to sustaining a competitive dominance in the future. Because the competitive ecosystem and personally preferences changes constantly, awareness perishes quickly. With The Knowledge-Creating Proprietorship, managers transfer extraction to at their fingertips years of perspicacity from Japanese firms that air how to design formulation continuously, and how to utilize it to grant prospering unheard of products, services, and systems .
a
# 2
15:03 | 27 March 2015
ами всъщност не е намерена втората черна кутия на самолета...
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg