„Бихте ли искали картофки в менюто си?“ KFC се надява, че вече ще знае отговора на този въпрос, още преди да го зададе на клиентите си.

Веригата за бързо хранене тества своя първи "умен" ресторант в Пекин, където на входа е монтиран софтуер за лицево разпознаване, съобщава T+L.

Дали идеята е толкова страховита, като например романа на Джордж Оруел "1984", или очарователна, като да отидеш на бар и всеки да знае името ти, със сигурност е спорен въпрос.

Все пак трябва да уточним, че „умната технология“ на KFC по-скоро изглежда като рекламен трик. Първо, вие трябва да се доближите до машината, за да проработи тя.

Второ, "разпознаването на лицето" е по-близко до опит да се идентифицират вашия пол, възраст и настроение. След като се получи тази информация (в различна степен на точност), машината отчита времето на деня, преди да препоръча храна.

На мъж в ранните му 20 години ще бъдат предложени например пилешки хамбургер и пилешки крилца, а на жена в нейните 50 години - овесена каша и соево мляко за закуска.

В крайна сметка, KFC и нейният партньор в проект Baidu (китайският еквивалент на Google) се надяват, че машините ще се справят по-добре в отправянето на препоръки, когато имат зад себе си лицевото припознаване и вече записаните предпочитания на конкретния клиент при минали посещения в заведенията.

Но независимо от това колко ефективна е тази технология в момента, KFC China предвижда да я използва все по-често. Веригата за бързо хранене планира да разшири обхвата на технологията за лицево разпознаване, като я постави в 5000 ресторанта в цялата страна.