За посещението си в Китай тази седмица Ким определно не пътува с малко багаж. Неговият личен самолет - Илюшин Ил-62, проектиран през 60-те години, е бил придружен от товарен самолет Ил-76, с капацитет да пренася над 40 тона.

При това си пътуване товарният самолет изглежда превозва и луксозна кола.

Кадри от китайски телевизии показват как Ким пристига за срещата си със Си в черен седан, който прилича на произвежданата от Daimler AG марка Maybach. На едната задна врата има златиста емблема.

На снимка, публикувана от севернокорейските държавни медии, пък може да се види как Ким маха от черен автомобил с националния герб на Северна Корея в златисто.

Стандартен Maybach от модела, който се вижда на китайските видеокадри, тежи около 2 700 кг, въпреки че официалните държавни автомобили обикновено са по-тежки заради поставянето на бронировка и друго оборудване.

Личният самолет на Ким от съветско време теоретично може да измине над 9 600 км, което означава, че може да осъществи полета от Пхенян до Сингапур, пише WSJ.

Севернокорейските самолети обаче не са летели много на дълги разстояние, което може да накара организторите на пътуването в Пхенян да вземат допълнителни предпазни мерки, казва Грег Уолдрън, управляващ директор за Азия на изданието Flightglobal.

Въпреки това, “стига самолетът да е добре поддържан, полетът до Сингапур би трябвало да е сравнително безопасен.”

По маршрута има множество летища — в Китай и Виетнам, например, които биха могли да послужат за зареждане или точки за отклоняване в случай на извънредна ситуация.

Ако пък остарелите самолети на Северна Корея се окажат негодни за задачата, Пхенян може да вземе назаем самолет от Пекин, според китайски експерти.

От САЩ са разговаряли тази седмица със Сингапур за това градът-държава да бъде домакин на срещата, според източник, запознат с разговорите. Ролята на Сингапур ще бъде да осигури охрана и място на срещата.

Ким вероятно ще пристигне със сериозен антураж, който включва лична охрана и евентуално неговата лична лимузина, според дипломати с опит в подобни международни визити.

Той би искал собствена кола, както и комуникационно оборудване и охрана, казва Уилям Зарит, бивш американски дипломат, който в момента е председател на Американо-китайската търговска камара в Китай.

Севернокорейските лидери в миналото разчитаха на железопътен транспорт. Основателят на страната Ким Ир Сен и неговият наследник и син Ким Чен Ир пътуваха до места, като Пекин и Москва, с бронирани влакове.

Ким Чен-ун обаче проявява интерес към пътуването по въздух. През 2014 г. севернокорейската държавна телевизия пусна видео, на което се смята, че Ким пилотира Антонов Ан-148.