В последните години новобогаташите в Китай се прочуха по света с огромния си апетит към луксозни стоки. Въпреки че това е стереотип, не е напълно вярно — китайските туристи са похарчили повече от 8.5 млрд. долара за луксозни стоки в чужбина само през януари 2013 г., според CNBC.

Изглежда, че много заможни китайци обаче не са доволни от този имидж. Според AFP, десетки богати китайки се записват за 2-седмични курсове в институт Sarita в Пекин – луксозно училище, което има за цел да учи китайските новобогаташи на етикета на висшето общество.

Курсът, който трае 10 дни (90 часа), се провежда в луксозен хотел и може да струва 100 000 юана (16 000 долара). Има и частни уроци, чиято цена обаче не е известна.

Институтът отваря врати през март и е основан от Сара Джейн Хо – 27-годишна жителка на Хонконг, която е завършила Харвард, говори пет езика и е посещавала швейцарското училище за протокол, етикет и маниери Institut Villa Pierrefeu.

Нейните курсисти са в по-голямата си част заможни жени над 40 години, които са извлекли сериозни дивиденти от икономичексия бум в Китай през последните десетилетия.

Курсистите обикалят арт галерии, учат се как да се обличат елегантно и практикуват "елитни" спортове като голф и езда. Те също така прекарват много време на масата.

Хо е наела готвач от френското посолство, а курсистките й се учат как да редят прибори, да украсяват масата и как по най-подходящ начин да ядат потенциално коварни за етикета храни като охлюви.

"Те осъзнават, че на тях се гледа като на "новобогаташи", което ги прави уязвими на обществени критики," казва социолога от Харвард Мартин Уайт. "Те чувстват нужда да покажат на света, че не са просто едни богати парвенюта, а имат изтънченост и вежливи обноски."