Поне за една китайска компания възходът на семейство Тръмп значи развитие в бизнеса.

Докато президентът на САЩ Доналд Тръмп дава обещания, че ще говори за търговия по време на предстоящата среща с китайския си колега Си Дзинпин, бизнесът на дъщеря му Иванка продължава да се ползва от ниските производствени разходи в страната.

„Иванка е много добър клиент”, казва Жанг Хуаронг, президент на Huajian Group - компания, произвеждаща обувки за западни брандове, включително и за Иванка Тръмп. „Но рабира се, никога не съм си представял, че бащата на Иванка може да стане президент”, добавя предприемачът.

Екип на CNN е получил разрешение да посети една от фабриките на компанията в Китай, но молбата за визита в завода, където се правят обувките на Иванка, е била отказана. Причина за това е, че Тръмп не иска публичност около дейността си в Китай, става ясно от думите на Жанг.

В кампанията си Доналд Тръмп заложи на обещания за въвеждане на по-високи данъци върху китайските стоки, което щяло да запази работните места в САЩ.

В началото на тази година Иванка Тръмп посочи, че излиза от мениджмънта на своя моден бизнес, но запазва собствеността си върху него. Ситуацията стана още по-сложна, след като бе обявено, че дъщерята на президента встъпва на официална позиция в Белия дом.

Въвеждането на по-високи данъци върху китайските стоки би могло да навреди на нейния собствен бизнес. Доставчикът й, в лицето на компанията Huajian, произвежда 12 млн. чифта обувки всяка година, като почти всички биват изнасяни за САЩ.

Повечето работници, заети във завода, работят на 10-часови смени, 6 пъти в седмицата. Някои от тях печелят по 400 долара на месец, работейки върху обувки, които обикновено се прадават в САЩ за най-малко 100 долара.

Според редица експерти, ако Тръмп притисне китайските производители, едва ли ще върне работните места в САЩ.

Много нискоквалифицирани дейности вече се изместват към Бангладеш и Виетнам, където разходите са дори по-ниски от тези в Китай.

Ако все пак идеите на президента Тръмп се осъществят, Жанг има резервен план за обувките на дъщеря му Иванка. „Когато цените станат прекалено високи в Китай, може да преместя производството в Африка”, казва китайският предприемач.