Коби Брайънт планирал раздяла с Nike и нова революционна компания

7014
Коби Брайънт планирал раздяла с Nike и нова революционна компания

© Instagram.com

В края на бляскавата му кариера звездата от НБА Коби Брайънт и концерна за спортни стоки Nike бяха неразделно свързани. Или поне така изглеждаше.

Близо година след преждевременната смърт на легендата на Лос Анджелис Лейкърс, се появи информация, според която Брайънт планирал да се раздели с дългогодишния си спонсор, като този ход щял да обърна с главата надолу цялата индустрия. Въпреки че имаше успешна линия кецове с Nike, петкратният шампион от НБА планирал да създаде собствена марка за спортни обувки на име "Mamba," която щяла да има революционен бизнес модел, съгласно които играчите са собственици.

Американският рисков капиталист Шервин Пишевар, който е един от идеолозите зад Uber, наскоро написа в Twitter, че се е срещал с Брайънт през декември 2019 г., за да обсъдят плановете за новата компания. Пишевар твърди, че Брайънт не бил доволен от начина, по който се развиват отношенията му с Nike и че "това, което предстояло, щяло да засенчи спортната му кариера."


Пат Бенсън, който проследява историята на отношенията на Брайънт и Nike, казва пред Business Insider, че е било "много вероятно" Брайънт да се готви да се раздели с компанията.

Според Пишевар Брайънт не бил доволен от Nike по отношение на маркетинга на неговата линия кецове. "Продажбите на неговите маратонки бяха слаби, а той обвиняваше Nike за това," написа Пишевар. "Той държеше нещата под контрол, защото нямаше доверие на Nike по отношение на дизайна."

 

 

 

 С други думи, Брайънт, както много други настоящи и бивши спортисти, искал автономност над личната си марка. "Mamba" е щяла да бъде идеална стратегия за оттегляне, която да предостави на Брайънт не само възможността да контролира изцяло нещата, но и да предостави на други спортисти начин да контролират своите марки.

"Трудно е да се обясни колко сериозно Mamba щеше да преобърне индустрията на спортните обувки," казва Бенсън. "Марка кецове, която е собственост на играчите? Революционна идея, която щеше да изненада други големи марки."

Пишевар дори представил на Брайънт кецове, проектирани от неговия екип, с които да му покаже как би изглеждала Mamba, когато проектът се осъществи. Освен, че сподели кецовете в Twitter, Пишевар пусна и скрийншот от календара си за насрочената среща на 16 декември.

Четирите принципа на Коби Брайънт за успешни инвестицииКоби Брайънт казваше, че се надява хората да го помнят след 20 години като инвеститор, а не като баскетболист

Въпреки че катастрофата с хеликоптер на 26 януари миналата година уби Брайънт, неговата 13-годишна дъщеря и още седем души, Пишевар написа в Twitter, че негова мечта е да реализира идеята чрез друг предприемчив играч от НБА.

Що се отнася до Бенсън, той смята, че компанията би била единствена по рода си.

"Виждали сме играчи, които развиват марки под чадъра на големите компании, като Майкъл Джордан с Nike, Стеф Къри с Under Armor, и Дуейн Уейд с Li-Ning," казва той. "Това, което Коби Брайънт се е опитвал да направи обаче, изглежда като напълно различен бизнес модел."

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg