През 2012 г. учени провели странен експеримент, който обаче бил за добро.

Те разбили нарочно самолет Boeing 737 в мексиканската пустиня, за да научат как хората оцеляват при самолетни катастрофи.

Резултатите, които получили, разкриват доста изненадваща информация.

Едно от най-интересните неща е, че в зависимост от това къде седите в самолета, шансовете ви за оцеляване варират в значителна степен. Ако сте в първа класа, шансовете ви не изглеждат никак добри. Ако седите зад крило в дъното на самолета, кой знае? Може да се отървете само с главоболие.

Трябва да се отбележи, че самолетите са много по-безопасни от повечето от останалите транспортни средства по света. Вероятността да загинете в автомобилна катастрофа е близо 1 на 5 000. В същото време вероятността за самолетна катастрофа е 1 към 11 млн.

Вследствие на експеримента от 2012 г., учените откриват, че при разбиването на самолетите определени части от тях поемат по-голяма част от удара от други. Ударът е най-голям върху пилотската кабина, която почти веднага се откъсва от тялото на самолета. Заради инерцията на самолета хората, които пътуват в първа класа, са изложени на риск от сериозни наранявания.

Място 7A, например, е намерено на около 150 м от мястото на катастрофата.

Премествайки се по-назад в самолета, смъртта не изглежда толкова сигурна. Тестовите кукли, поставени в средата на самолета, близо до изходите, изглежда получили само леки наранявания на главата. Куклата, на която не бил сложен колан, получила по-големи наранявания от подхвърлянето из самолета.

Вижте още: 10 мита за самолетите и летенето, на които хората още вярват

Като цяло екипът от учени открил, че най-сигурното място се намира в дъното на самолета. То се намира най-далече от точката на удара, но въпреки това предоставя достъп до изходите за бързо излизане.

Други данни също подкрепят тези открития.

Анализ на списание TIME от миналата година заключава, че най-безопасните места са средните в задната част на самолета. Данни показват, че смъртните случаи при хората, които са пътували на тези места, са 28%, докато с придвижването напред в самолета смъртните случаи нарастват до близо 40%.

Както TIME, така и учените, провели експеримента през 2012 г., признават, че обстоятелствата около катастрофата са важни. Изходът от катастрофа на самолет, който пада със задната част напред, няма да е същият, като при такъв, който се забива в земята с носа напред, така че задната част на самолета невинаги е най-сигурната, пише Tech Insider.

Ако обаче ви притеснява следващия ви полет, може би е по-добре да си изберете място, което е по-близо до задната част на самолета. Ще сте близо до тоалетната, но пък ще повишите шансовете си за оцеляване.