Кога през деня да ядем любимите си храни

16913
Кога през деня да ядем любимите си храни

Всички знаем, че храненето оказва голямо влияние върху психическото ни състояние. Но знаете ли, че има голямо значение и кога се храним? Според изследвания приемането на определени храни в различните части на деня ще ни помогне да постигнем максимумът от диетата.

За да помогне да разберете, кога е най-добре да приемаме някои продукти, от Bright Side правят списък, който може да бъде полезен наръчник по пътя за здравословното хранене.

Черен шоколад

Закуска: няколко парченца сутрин за закуска ще даде на тялото ви антоксиданти, които помагат срещу стареенето и ще ви поддържат здрави

Като междинно хранене: ако ядете по повече от  25 гр. На ден тялото ви ще започне да складира като го мазнини и да трупате килограми

Месо

Обяд: месото е чудесен източник на желязо, давайки кислород към клетките и органите. Освен това засища и ни помага да избегнем покапванията межди основните хранения.

Вечеря: за да се смели, на месото му трябват поне 5 часа. Ако ядете по – късно вечер това може да предизвика стомашен дискомфорт.

Ядки

Обяд: шепа ядки (около 30 гр) ще снабди тялото ви с необходимите за деня омега 3 мастни киселини. Те помагат за поддържане на добрия холестерол и нормалното кръвно налягане, дава ви жизненост и енергия.

Вечеря: ядките са богати на калории и мазнини. Хапването им вечер може да доведе до натрупване на килограми.

Портокали

Като междинна закуска: портокалите подпомагат дейността на отделителната система, имат тонизиращ ефект върху тялото и засилват метаболизма.

Ранна закуска: ако ядете портокал на празен стомах след ставане може да доведе до разстройство или алергични реакции.

Паста

Закуска и обяд: пълнозърнестата паста е богата на фибри и помага за изчистване на тялото и токсините. Паста с нисък гликемичен индекс помага и за редуциране на риска от развитие на диабет тип 2.

Вечеря: често пастата се сервира с по – калорични сосове. А знаете, че това не е най-добрият избор за тази част на деня.

Тиквички

Вечеря: те са добър източник на фибри и са перфектни за изчистване на стомашния тракт. Освен това лека и храна и са идеални за бърза вечеря или обяд.

Закуска: тялото ни се нуждае от вода през целия ден. Тиквичките имат диуретичен ефект и може да доведат до дехидратация.

Домати

Закуска: киселините, които са в доматите помагат за активна отделителна система и регулират функцията на стомаха и панкреаса.

Вечеря: ако ядете домати вечер може да предизвикате киселини в стомаха.

Картофи

Закуска: нишестето, което се съдържа в тях намалява нивата на холестерол. Те са богати на минерали.

Обяд и вечеря: картофите са по – калорични спрямо останалите зеленчуци, затова внимавайте като ги консумирате вечер.

Банани

Обяд: бананите съдържат фибри, които помагат дейността на храносмилателната система

Вечеря: макар и плод, те са малко тежка храна и могат да доведат до стомашен дискомфорт през нощта.

Ябълки

Закуска: пектинът, който се съдържа в ябълките помага за работата на храносмилателната система и за изхвърляне на канцерогенните вещества.

Вечеря: те съдържат киселини, които помагат да доведат до дискомфорт и да предизивикат разстройство.

Сирене

Ранна закуска: в умерени количества дава калций и помага за нормализиране на кръвното

Вечеря: то е трудносмилаема храна и може да доведе до тежест в стомаха.

Захар

Закуска: за да изгорите калориите от бързите захари, консумирайте на закуска

Вечер: ако консумирате вечер захар, освен че може да качите килограми, ще нарушите и съня си.

Ориз

Обяд: това е високовъглехидратна храна, която ще ви държи дълго сити

Вечеря: ако консумирате ориз на вечеря може да качите килограми

 

 

 

 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg