Коледа, освен голям празник за християните, е и важен момент от годината за бизнеса, пише Daily Mirror.

За много нации по света Коледа е най-големият икономически стимул. Продажбите се повишават значително, а в държави като САЩ, сезонът на покупките започва още от края на октомври.

В Канада рекламите за Коледни намаления започват веднага след Хелоуин (31 октомври) и обикновено влизат в сила след 11 ноември.

В САЩ хората правят ¼ от пазаруването за себе си точно около Коледа. Оборотът на американските търговци през 2004 е скочил от 20.8 млрд. долара за ноември до 31.9 млрд. долара за декември, което е ръст от 54%.

Ръстът в книжарниците е бил 100%, а в магазините за бижута 170%.

В същата година са били разкрити допълнително 200 000 работни места в периода ноември-декември.

От друга страна, в западните държави 25 декември е почивен ден и е денят с най-ниска активност във всички сектори.

Според някои анализатори дните около Коледа са „мъртви дни" за икономиката във всяко отношение, защото се струпват прекалено много почивни дни. В някои индустрии от 20 декември до 1 януари не се върши никаква работа, коментира Daily Mirror.