След еднодневната почивка на Коледа, когато търговията си пое глътка въздух след предколедната треска за подаръци, магазините отново отвориха врати за своите клиенти. Най-предприемчивите компании започнаха разпродажби онлайн още в полунощ.

Някои магазини се отвориха още преди съмване, жадуващите да съберат най-богатия урожай от стоки с намаления се наредиха на дългите опашки още през нощта. През миналата година броят на клиентите на този ден нарасна в сравнение с 2007 г. с 12.5% - на някои категории стоки намаленията достигнаха 90%.

Търговците се опитваха по този начин да се освободят от залежалите стоки, натрупали се в резултат на спада на покупателната способност на Острова заради финансовата криза. През тази година британците едва ли ще могат отново да се наслаждават на подобни намаления. Търговците са далеч по-внимателни с тях. Тази година и календарът помага на търговията: 26 декември се пада събота.

„25% от печалбата на търговията на дребно се изкарва в събота. Така че началото на следколедния пазар тази година беше кръстен „суперсъбота" - най-печелившият ден през годината, очаква се приходите да надхвърлят тези от 23 и 24 декември", заявява специалистът по маркетингови изследвания в Experian Джонатан де Мело.

Сред факторите, стимулиращи активността на клиентите, експертите посочват и връщането от Нова година на предишната ставка на ДДС - 17.5%, след кризисното й понижаване до 15%.

Източник: БГНЕС