След всички спекулации през изминалата седмица за това дали Apple Music ще може да покори (или поне да се конкурира) в света на стрийминга на музика, Spotify иска да напомни, че все още е приложението в тази индустрия, което всички трябва да се стремят да надвият.

Компания обяви, че е достигнала 20 милиона платени абонати, в сравнение с 10 милиона преди година. Общо 75 милиона души използват приложението по света, (в това число безплатната му версия, на която се появяват реклами), в сравнение с 40 милиона преди година.

Вижте още: Най-горещите технологични стартъпи в Европа

Разбира се, колкото повече абонати, които си плащат за услугата, привлича Spotify, толкова повече пари се насочват към музикалните изпълнители и звукозаписните компании. Според договорите на Spotify компанията трябва да насочва около 70% пт приходите на притежателите на правата върху музиката.

От Spotify разкриха как биха изглеждали тези разплащания през настоящата година. Световна суперзвезда, което означава изпълнител от топ 10, би спечелил около 7.7 млн. средно от Spotify в последните 12 месеца, докато през тази година той или тя ще получи близо 14 млн. долара.

Изпълнителите от топ 100 са получавали средно по 1.9 млн. долара за периода юни 2014 – юни 2015 г., докато от настоящия месец до май 2016 г. тя сумата се очаква да скочи до 3.3 млн. долара.

За по-голяма яснота, макар че от Spotify определят тези суми като “плащания на изпълнител“, компанията всъщност говори за парите, които изпраща на всички притежатели на правата върху музиката.

Така звукозаписните компании, разпространителите и изпълнителите си поделят тези пари, което означава, че музикантите всъщност далеч не получават и близки до обявените суми. Може да се каже обаче, че музикалният бизнес обаче винаги е работел точно по този начин.

Вижте още: На 13 г. основателят на Spotify изкарвал по 50 000 долара на месец

Що се отнася до Spotify, това че бизнесът на компанията се разраства, не означава, че тя се приближава до това да излезе на печалба. През миналата година загубите й дори се увеличиха, тъй като тя нае допълнителни служители и пусна нови услуги.

Ако има някакъв вълшебен брой на потребителите, който ще направи така че компанията да се издържа сама, Spotify все още не го е достигнала.