15 на сто от всички имейли, разменени в службата, са с клюкарско съдържание, установи американско проучване, цитирано от в. Daily Mail.

Американски социолози стигнаха до този извод, след като анализираха стотици хиляди имейли, разменени между служителите на бившия енергиен гигант Enron, който фалира през 2001 г.

Но според екипа положението е същото във всеки по-голям корпоративен офис, пише БТА.

15 на сто от посланията били определени като клюкарски, тъй като касаели трети лица, които не били сред получателите.

Клюкарствало се на всички служебни нива, но по-нисшият персонал се изявявал като отличник в това начинание.

Според един от авторите на проучването Ерик Гилбърт от Технологичния институт на щата Джорджия средностатистическият корпоративен служител изпраща средно по 112 имейла дневно.

Всяко седмо писмо в електронната поща е с клюкарско съдържание, но това не винаги е лошо нещо.

Говоренето по чужд адрес играе много важна роля при общуването, защото чрез него се разменя важна социална информация.

Злословенето в изследваните 600 хил. имейла на Enron било три пъти по-срещано в клюкарската електронна поща на фирмата.

Ведомствената клюка изпълнявала четири важни функции - давала информация и разтуха, създавала интимност и влияние както в служебните, така и в личните отношения на персонала.