Колко спечелиха изпълнителите на най-стриймваната песен в света

9859
Колко спечелиха изпълнителите на най-стриймваната песен в света

© Instagram

Песента Despacito на Луис Фонси и Деди Янки завладя музикалните класации и сърцата на много музикални маниаци по света. Поп парчето се превърна в най-стриймваната песен за всички времена през юли, благодарение на леснозапомнящата се композиция и печелившата рекламна стратегия.

Това се случи само няколко месеца, след като беше пусната в началото на тази година.

Песента остана 16 седмици на първо място в класацията на Billboard Hot 100, като подобри рекорда на Марая Кери от 1996 г. Клипът на парчето се превърна и в най-гледания в You Tube на всички времена.

Spotify вече нарича песента „безспорния летен химн“, а господството му вероятно няма да бъде нарушено скоро.

Значи Фонси и Деди Янки са сред най-богатите музиканти на всички времена?

Не съвсем, ако погледнем цифрите. Според музикалната компания на Фонси Universal Music, Despacito е била излъчена 4.6 млрд. пъти в стрийминг платформи, като Spotify, Apple Music и YouTube.

Макар да не е известно какви договори е сключила Universal с всяка от стрийминг платформите, тъй като повечето подобни споразумения не са публични и те зависят от популярността на артистите и предишната им работа, сайтът Quartz прави някои предположения.

2.7 милиарда стриймвания на песента идват от YouTube, който е с напълно безплатен достъп, издържа се от реклами и от много време е критикуван от музикалната индустрия, че е твърде стиснат по отношение на хонорарите. Понастоящем хонорарът за едно стриймване е около 0.0007 долара.

Това означава, че Фонси, който трябва да раздели печалбата с композиторката Ерика Ендър, Деди Янки и Джъстин Бийбър, появяващ се в популярната ремикс версия на парчето, най-вероятно е заработил скромните 3.2 милиона долара от YouTube.

Как стои въпросът при стрийминг услугите, които са предполагаемите спасители на музиката?

В Spotify средния хонорар на стриймване за притежателите на правата върху дадена песен (т.е. композиторите) варира от 0.006 до 0.0084 долара. Ако вземем предвид по-високата сума, това означава, че ако хипотетично Despacito е била стриймвана 4.6 милиарда пъти само в Spotify, тя трябва да е заработила 38.6 млн. долара.

Ако песента е достигнала този брой стриймвания в Apple Music, Amazon Music, Deezer, Tidal или други музикални услуги, достъпни чрез абонамент, цифрата вероятно е дори по-висока. В действителност парчето е било стриймвано 1.9 милиарда пъти в тези услуги, което означава, че е събрало около 15 милиона долара.

Прибавете и чека от 3.2 милиона долара от YouTube, и общият хонорар от стрийминга възлиза на около 38.6 млн. долара.

Това е далеч по-малко, отколкото щеше да спечели Despacito, ако изобщо не беше стриймвана, а беше продавана само на физически копия или чрез дигитални сваляния.

Всяка песен, купена в iTunes за 1.29 долара, носи около 0.20 цента на авторите й, така че ще са необходими само 193 милиона слушания на парчето, за да достигне до 38.6 милиона долара, в сравнение с 4.6 милиарда за Despacito.

Despacito вече е най-стриймваната песен на всички временаСпоред ръководителя на Universal Music Group Лусиан Грейндж, стриймингът демократизира музикалния пазар

Но парадоксът на стрийминга е, че ако безплатната услуга на YouTube не съществуваше, може би хората нямаше изобщо да слушат песента на платени стрийминг сайтове.

Представете си, че споделяте развълнувано с приятелите си, че сте открили ново парче, но правите не особено приятното уточнение, че трябва да платят 99 цента (около 1.60 лв. - бел. ред.), за да го чуят.

В момента YouTube има три пъти повече потребители от Spotify, Pandora и SoundCloud, взети заедно. Неговото могъщество не може да бъде пренебрегнато и артисти, които са недоволни от хонорара си, все пак нямат друг избор, освен да си го вземат.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg