Все повече британци се страхуват да не се заразят с новия коронавирус, докато пътуват в градския транспорт. По тази причина много от тях предпочитат да се придвижват на две колела, което доведе до истински бум продажбите на велосипеди на Острова, пише BBC.

Наложените ограничителни мерки и желанието на гражданите да спортуват повече навън също водят до ръст на интереса към двуколесните. От търговската верига Halfords отчитат силно увеличение в продажбите на велосипеди, в резултат на което акциите на компанията поскъпнаха с 23% на борсата в Лондон.

По-малките веломагазини също се наблюдава истински наплив, а много от тях едва смогват с поръчките.

Управителят на Broadribb Cycles Стюарт Тейлър казва, че обикновено доставя по 20-30 велосипеда седмично, а в момента се случва да продава по над 50 на ден. Поръчките за ремонти и поправки на стари велосипеди също растат лавинообразно.

"В момента се наблюдава истинска лудост. Всички вадят от гаражите старите велосипеди и се оказав, че имат нужда от нови гуми, жила и други дребни ремонти. Обикновено взимаме колелото и извършваме ремонта още на следващия ден. Сега запазваме часове със седмици напред", разказва Тейлър.

Цялата велосипедна индустрия във Великобритания преживява истински бум. Към колоезденето се връщат дори хора, които не са се качвали на велосипед от 15-20 години, като повечето от тях заявяват намерение да го ползват ежедневно като транспорт до работата и обратно.

Според сациологическо проучване, цитирано от BBC, 61% от британците се страхуват да ползват градския транспорт и не биха се качили в автобус или метро дори и след отмяната на карантината.

Правителството дори прие програма за данъчен кредит за хората, които ползват велосипед за придвижване, вместо личен автомобил.

Това ли е най-невероятната велосипедна алея в света?Ако имаше Оскари за най-невероятни колоездачни алеи - тази със сигурност щеше да обере наградите


Оказва се обаче, че повишената активност на велосипедистите изисква и съответната инфраструктура. В някои британски градове част от пътните ленти, които обикновено се използват от автомобилите, през последните седмици бяха трансформирани във велоалеи.

Необходимостта от поддържане на по-голяма физическа дистанция при разминаване на пешаходците и велосипедиститенакара много от кметовете на големите градове по света да помислят как да освободят повече място за тях по улиците и по тротоарите.

В Германия те се обозначават със специални ленти и знаци. В Париж се подготвя изграждането на 650 километра допълнителни велоалеи. В някои градове като Милано, например, разширяването на платната за движение на велосипеди и пешеходци пък се планира за постоянно, а не само като временна мярка.

От британското министерство на транспорта също изразиха задоволството си от тенденцията все повече хора да слизат от градския транспорт и от личните си автомобили, за да се качат на своите велосипеди.

Дали обаче тенденцията ще се запази в дългосрочен план, все още е рано да се каже.