Компания от Сан Франциско продава плодове и зеленчуци с лош външен вид, които големите търговски вериги отказват да пласират.

Фирмата се казва Imperfect и си е поставила за цел да помогне за решаването на проблема с огромните количества храна, които се изхвърлят само заради това, че нямат перфектна визия, пише Moneyish.
"Толкова много храна безразсъдно се изхвърля на боклука. Ние искаме Imperfect да се превърне в инструмент, който да доставя тези продукти на по-ниска цена. Така и потребителите ще могат да намалят сметките си за пазаруване", казва изпълнителният директор на компанията Бен Саймън.
В ерата на "кулинарното порно" и създаването на заведения за хранене, чиято първостепенна задача е да изглеждат добре в Instagram, Imperfect се опитва да прави точно обратното.

Компанията купува неугледни проудкти директно от фермерите и ги продава с по около 30% отстъпка от средната пазарна цена. Става въпрос най-вече за плодове и зеленчуци, които производителите директно биха изхвърлили, тъй като не покриват строгите естетически стандарти на големите търговски вериги.
Imperfect функционира на базата на абонаментна услуга. Клиентите избират размера на своята виртуална "кошница", както и периода, в който искат да им бъде доставяна - всяка седмица, през седмица или пък веднъж месечно.

Освен това те имат опцията да посочват изрично какви продукти искат или пък да бъдат изненадани с микс от продукти по избор на доставчика.
Най-малката кошница е около 4 килограма и излиза между 11 и 13 долара, докато най-голямата е 11 килограма и струва около 27 долара.


От старта си през 2015 г. Imperfect вече разполага с мрежи за доставка в Сан Франциско, Лос Анджелис, Чикаго, Потланд, Сиатъл и Остин и си партнира със 150 ферми в страната. Наскоро компанията набра финансиране от инвестиционния фонд на баскетболната звезда Кевин Дюрант Thirty Five Ventures, което ще използва за разширяване по източното крайбрежие на САЩ.

Imperfect планира да създаде стотици нови работни места в новите си магазини в Балтимор и Вашингтон, които ще отвори през 2019 г.

Междувременно модата на "грозните" плодове и зеленчуци набира все повече последователи в социалните мрежи. Те публикуват снимки на продукти и рецепти с хаштаг #EatUgly.


Целта на Бен Саймън е да превърне Imperfect в напълно функционален магазин, който да продава не само плодове и зеленчуци с лош външен вид и неправилна форма, а и други хранителни продукти с изтичащ срок на годност на по-ниска цена от пазарната.