Пътят на Facebook до компания с пазарна стойност от 100 млрд. долара включва „заразяването" на всеки сектор от интернет със социалната й структура, позволявайки на други компании да изграждат и да разширяват бизнеса си върху нея като получава известно заплащане срещу това, пише Business Insider.

Facebook в момента е номер едно в дисплей рекламата, която носи на компанията оборот от 2 млрд. долара.

Facebook също така дава пространство за социалните игри, които вече са са мултимилиардна индустрия, а социалната мрежа получава своя дял от това.

Facebook си партнира и с Amazon за навлизането на електроната търговия в социалната мрежа.

Следващото голямо начинание обаче е музиката, твърдят от GigaOm.com, които разкриват предстоящата музикална услуга на Facebook.

Според Giga Om вашият профил във Facebook ще има музикална част, която ще отвежда към музикално табло, където ще можете да слушате музика и да виждате каква музика слушат приятелите ви.

Facebook ще си партнира със шведската компания за стрийминг на музика Spotify, както и с други компании, за да предлага музикалната услуга. Отдавна се говори за някакво партньорство между Spotify и Facebook, когато услугата тръгне в САЩ, но това изглежда само малка част от много по-голямо начинание за мащабното предлагане на музика в социалната мрежа.

Целта е социалната мрежа да направи за музиката това, което направи за игрите - да използва социалната си структура, за да помогне на потребителите на Facebook да откриват музиката и по този начин да помага на новоосновани компании, предлагащи подобни музикални услуги да си намират потребители.

Наскоро Марк Закърбърг заяви, че според него следващата индустрия, в която ще навлязат социалните мрежи, ще бъде музикалната, след което идва ред на филмовата.

Засега не е ясно дали и как Facebook може да прави пари директно от музика. Facebook може да получава 30-процентен дял от социалните игри, защото виртуалните стоки имат нулеви пределни разходи. За сравнение стриймването на песни в интернет (когато всичко е законно) има високи разходи, заради авторските права над музиката

От друга страна създаването на музикално табло ще накара потребителите на Facebook да стоят в сайта по цял ден, ако това е мястото където слушат музика, така че ще виждат много повече реклами.

Ако музикалната услуга на Facebook се окаже добра, това би било удар и по Apple, която има подобна музикална услуга, наречена Ping. Конкуренцията между Apple и Facebook се изостря сериозно като Apple интегрира Twitter в iOS, а Facebook се опитва да заобиколи магазина за приложения на Apple с платформа за приложения базирана на HTML5.