Рекламата с участие на известни личности е колкото ефективна, толкова и скъпа. Няколко компании се опитаха да заобиколят звездните хонорари и ето какво се случи:

5. Руският опит

В последните години в Русия нашумяха няколко рекламни кампании, при които лицата напълно приличаха на известни личности. Липсата на законодателство в тази насока успя да спаси авторите от по-тежки санкции и те само бяха помолени да спрат рекламата.

При първата, съвпаднала с излизането на „Умирай трудно 4" в руските кина, компанията "Кристалл-Лефортово" рекламираше свой аперитив с мъж, ужасно приличащ на Брус Уилис и слоган „Умирай трудно. Разтапящата сила на природата". Според компанията в това няма нищо нередно- изразът не е патентован, а мъжът случайно напомня американския актьор.

4.Обама на реклама.

Отново в Русия анимационен Обама рекламираше сладолед „Дует" по слогана „Черното е в бялото". Впрочем руските рекламни агенции толкова харесаха Обама, че освен на сладоледена реклама го сложиха още на реклама за паста за зъби.

3. Тъжните разкази на Роналдо.

Едва ли има звезда, на която да и върви по-малко с рекламите, от бившия играч на Милан Роналдо. През 2007 г. той започна съдебна битка с BenQ Mobile, която му дължеше хонорар от 20 млн. долара, но отказа да го плати заради фалита си.

Още по-некоректна се оказа китайската компания Guangxi Golden Throat, която пусна телевизионна реклама на бонбони срещу кашлица с усмихнатия Роналдо. Оказало се, че той изобщо не знаел защо го снимат с това нещо.

2. Пирова победа.

През 2002 г. британският пилот от Формула 1 Еди Ирвайн спечели дело срещу радио TalkSport, която използвала образа му за своя реклама. Радиото предложи извънсъдебно споразумение за 5 000 лири. Все пак Ирвайн реши да отиде на съд. А съдът му определи компенсация от 2 хил евро. Остава да споменем, че разноските по делото бяха 300 000 лири.

1. Непродаваемият Че.

Знаменитата снимка на Че е истинска икона, но авторът й - Алфредо Корда не получава и едно песо за нея до 1997 г. Причината- Куба не е ратифицирала Бернската конвенция за авторските права и всеки можеше да прави каквото си иска със снимката. Когато Хавана най-накрая ратифцира конвенцията, фотографът заведе редица дела за ползване на снимката му в рекламни кампании, най-известен беше случаят с водка Smirnoff на Diageo Grou. Всъщност Корда и след делата не получи нищо- всички обезщетения той изпраща във фонд за здравеопазване.

Източник: Utre.bg