Сред музика и мигащи светлини малка кола се спуска от тавана. Платформата стига до земята и фотографите се втурват да правят снимки.

По този начин Toyota представи най-новата си и най-малка кола - моделът Ай Кю (IQ) - на международното автомобилно изложение в Ню Йорк, информира Асошиейтед прес.

Посланието на японската автомобилостроителна компания е ясно: това е колата на утрешния ден.

Дали обаче е вярно?

Малките и хибридни автомобили спечелиха повече привърженици през миналото лято, когато цените на бензина надхвърлиха 4 долара за галон (около 3,785 литра). Компактните и свръхкомпактни модели, включително коли като Toyota Yaris и Ford Focus са достигнали пазарен дял до над 25 на сто от продажбите на нови автомобили през юни и юли 2008 година, сочат данните на специализирания сайт Edmunds.com.

На фона на затрудненията в икономиката и спада в цените на бензина обаче малките коли загубиха подкрепата на купувачите спрямо джиповете и спортните автомобили. Компактните и свръхкомпактни автомобили през март 2009 г. са заемали 20 на сто от пазара на нови автомобили, съобщава Edmunds.com.

"Неотдавна чух, не знам дали е вярно, че американците помнят 60 дни", казва Тим Махони, старши вицепрезидент на Subaru за САЩ. "Можете да разгледате развитието на пазара на икономични автомобили от миналото лято", посочва Махони.

За някои клиенти като Карън Харшфийлд малката кола просто "не става".

"Всеки, който живее в предградията ще ви каже, че малката кола просто не е подходяща - в нея не можете да съберете децата си, нито техните приятели", казва г-жа Харшфийлд.

Източник: БТА