Следващия път, когато пазарувате, разгледайте добре манекените в магазина, защото те може също да ви разглеждат добре.

Засега Benetton е единствената верига, където могат да се видят манекените на цена от 5 000 долара, произведени от италианската компания Almax. Те носят името EyeSee и имат инсталирана камера в очната ябълка със софтуер за разпознаване на лицето.

Технологията позволява на манекена да разпознава пола, приблизителната възраст и расата на минаващите покрай него според Bloomberg.

Същото нещо би могло да се направи и с охранителна камера, но от Almax твърдят, че манекените осигуряват по-различен ъгъл и предизвикват по-голямо взаимодействие от страна на клиентите.

Неназована верига използвала манекените EyeSee благодарение на което разбрала, че децата съставляват по-голяма част от броя на клиентите в магазините й в следобедите.

Въз основа на тези данни, компанията пуснала детска модна линия. Друг клиент на Almax пък назначил служители, които говорят китайски език на входа на магазините си, след като манекените EyeSee показали, че една трета от клиентите след 4 следобед са азиатци според Almax.

Тези високотехнологични манекени обаче все още се използват много малко. Пет компании използват “няколко десетки” манекена, въпреки че Almax има още поръчки, казва главният изпълнителен директор Макс Катанезе пред Bloomberg.