Marvel донесе на Disney 18 млрд. долара за 10 години

518
Marvel донесе на Disney 18 млрд. долара за 10 години

© Pixabay

Преди десетилетие Тони Старк беше представен на зрителите.

Бързо говорещ гений, плейбой, милиардер и предстоящ филантрол, като ролята беше поверена на Робърт Дауни-младши.

“Железният човек” на Marvel излезе по кината през 2008 г., точно когато трилогията „Черният рицар“, режисирана от Кристофър Нолън, вече беше към своя край. Филмъл беше почти противоположен на тъмната, мрачна история на милиардера Брус Уйен, по-известен като Батман.

В първия си уикенд “Железният човек” генерира близо 100 млн. долара приходи, преди, в крайна сметка, да донесе на създателите си малко под 600 млн. долара в световен мащаб.

Години по-късно Disney предприе своя ход. От Marvel вече бяха подписали договори за няколко филма с Paramount и Universal, като част от Киновселената на Marvel, но главният изпълнителен директор Боб Айгър сключи сделка за закупуването на компанията за комикси за около 4 млрд. долара.

“Това е идеално от стратегическа гледна точка,” каза Айгър тогава. “Това съкровище от над 5 000 героя предлага на Disney възможността да правим това, което правим най-добре.”

Оказва се, че той е бил прав.

От пускането на първия продуциран от Disney филм на Marvel през 2012 г. компанията е генерирала над 18.2 млрд. долара приходи в световен мащаб. И предстои да спечели още милиарди.

През уикенда от Marvel обявиха предстоящите си филми и телевизионни продукции, които ще допълнят вече съществуващите 23 филма в Киновселената на Marvel.

Disney е продуцирала 16 от тези филми. Paramount разпространяваше “Железния човек,” “Капитан Америка: Първият отмъстител,” “Тор” и “Железният човек 2″; докато Universal разпространяваше “Невероятноят Хълк” като част от договорите преди придобиването на Marvel от Disney.

Наскоро Sony продуцира два филма за Спайдърмен — “Завръщане у дома” и “Далеч от дома”, в партньорство с Disney, което позволи на героя да се появи в Киновселената на Marvel.

Общо, всичките филми от Киновселената на Marvel са генерирали над 22 млрд. долара приходи от продажба на билети.

В тези суми не се включва разходите за кинопродукциите и маркетинга. В тях не са включени и милиардите, които Disney е заработила от сувенири през последното десетилетие.

Когато трейлърът на “Отмъстителите: Края” се появи, нямаше съмнения, че той ще бъде касов хит.

След “Война без край” съдбата на повечето супергерои беше несигурна. Зрителите се вълнуваха как Marvel щеше да ги върне на екрана?

По предварителни оценки „Края“ се очакваше да генерира малко над 2 млрд. долара, което е значителна сума за филм със супергерои. Можеше ли обаче да се изстреля до върха на класациите? Вероятно не, пише CNBC.

Тогава дойде премиерният уикенд, в който “Края” направи невъзможното. Филмът генерира 357 млн. долара в САЩ и 1.2 млрд. долара по света, а хората започнаха да преоценява това какво е възможно и какво не.

За 87 дни по кината “Отмъстителите: Края” стана най-касовия филм на всички времена с 2.79 млрд. долара приходи, чупейки предишния рекорд на “Аватар” от 2.7897 млрд. долара.

Със “Спайдърмен: Далеч от дома” беше сложен край на третия етап от Киновселената на Marvel. През уикенда беше представен четвъртият етап.

10-те филма и телевизионни продукции ще излязат в следващите две години, като част от тях ще бъдат по кината, а друга част в предстоящата стрийминг услуга на Disney+.

Сред филмите са “Черната вдовица,” “Вечните,” “Шанг-чи и легендата за десетте пръстена,” “Доктор Стрейндж” и “Тор: Любов и гръм.”

Продукциите за Disney+ включват “Сокола и Зимния войник,” “WandaVision,” “Локи,” “Ястребово око” и анимационна поредица със заглавие “Ами ако?.”

От компанията също така снимат и втората част на „Черната пантера“.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg