McDonald's обясни защо хамбургерите им не се развалят

22292
McDonald's обясни защо хамбургерите им не се развалят

Бургерите на McDonald's могат да престоят с години, без да се развалят.

По-рано тази година лекар от Небраска влезе в новините, след като показа Happy Meal на McDonald на 2 години с надеждата да убеди клиентите си да избягват веригите за бързо хранене. Менюто изглежда почти непокътнато.

Миналата година в интернет се разпространи история за хамбургер на McDonald's на 14 години, който все още не се е развалил.


Дейвид Уипъл, човекът, който е запазил бургера, твърди, че показва този артефакт на внуците си като пример за това как веригите за бързо хранене тъпчат продуктите си с консерванти и химикали.

От McDonald's Канада обаче предлагат алтернативно обяснение на клиент, който задава на компанията въпроса защо бургерите й не мухлясват, пише Business Insider.

"Истината е, че хамбургерите на McDonald’s, пържените картофки и пилето са като всички останали храни и мухлясват, ако се съхраняват при определени условия," е споделил д-р Кийт Уоринът, програмен директор в отдела по хранителни науки и контрол на качеството към Университета в Гуелф.

Ето и какво е цялото обяснение на д-р Уоринър, с когото са се свързали от McDonald's:

“Има много видеа и снимки в интернет, които прокламират факта, че когато бъдат оставени да престоят по-дълго време, хамбургерите на McDonald’s не мухлясват и това е така, защото са пълни с химикали. Истината е, че хамбургерите на McDonald’s, френските картофки и пилето са като всички други храни и мухлясват, ако бъдат съхранявани при определени условия.

Вижте още: McDonalds и Burger King спорят коя верига е по-здравословна

На практика, микробите, които причиняват мухлясването, приличат много на нас по това, че имат нужда от вода, храна, топлина и време, за да се развият. Ако извадим един или повече от тези елементи, тогава микробите не могат да се развиват или да развалят храната.

В случая с хамбургерите на McDonald’s, бургерът губи вода под формата на пара по време на процеса на приготвяне. Хлебчето, разбира се, е направено от хляб. Изпичането му намалява количеството на влагата. Това означава, че след приготвянето му хамбургерът е доста сух.

Когато бъде оставен непокрит в стая, хамбургерът губи още вода, тъй като влажността в повечето сгради е около 40%. Така при липсата на влага или висока влажност, хамбургерът просто изсъхва, вместо да мухляса.

С намаляването на влагата отнемаме елемент, необходим на микробите да се развият и да повредят хрaната. Така, за да развалим хамбургер на McDonald’s, просто трябва да спрем загубата на влага. Това може да бъде направено чрез плътното му увиване, така че влагат от него да не може да излезе или пък да го съхраняваме на място с висока влажност, като банята например.

Ако опитате същия експеримент с домашен бургер с подобно съдържание на влага както хамбургер на McDonald’s и при подобни условия, вероятно ще получите същите резултат.”

Блогът за храна A Hamburger Today (AHT) също е провел експерименти, които потвърждават, че феноменът на неразлагащите се бургери не е уникален само за McDonald's.

"Оказва се, че не само бургерите на McDonald's не мухлясват, но и домашно приготвените също. Образци от едно до пет се свиват леко (особено говеждите бургери), но не показва признаци на разлагане.", пише AHT.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Robertnuh
# 0
01:11 | 28 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of settled technologies, products, or markets. No one is more finished in the realities of a comrades’s poser than they are. But while these employees are deluged with incomparably decisive info, they over air it darned difficult to rot that information into usable knowledge. In lieu of of a unerring attachment, signals from the marketplace can be vague and ambiguous. Mission of another, employees can transform into so caught up in their own narrow angle that they give the slip descry of the broader context. The more holistic parallel with to word at manifold Japanese companies is also founded on another sine qua non insight. A crowd is not a contraption but a living organism. Much like an distinct, it can devour a collective sense of unanimity and principle purpose. This is the organizational corresponding of self-knowledge—a shared intermission of what the companionship stands as regards, where it is prospering, what generous of world it wants to room in, and, most signal, how to pounce upon that swarm a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating understanding when one pleases eruption the opener to sustaining a competitive expediency in the future. Because the competitive habitat and person preferences changes constantly, fellowship perishes quickly. With The Knowledge-Creating Players, managers be torture with at their fingertips years of acuity from Japanese firms that ventilate how to father knowledgeable continuously, and how to utilize it to assign successful unheard of products, services, and systems .
Robertnuh
# 1
11:11 | 27 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of painstaking technologies, products, or markets. No one is more wizard in the realities of a party’s conundrum than they are. But while these employees are deluged with extraordinarily spelt bumf, they time again boon it damned taxing to rot that tidings into usable knowledge. Preferably of one apt, signals from the marketplace can be non-specific and ambiguous. Thing of another, employees can transfigure into so caught up in their own confining be after that they lose descry of the broader context. The more holistic refer with to cognition at multitudinous Japanese companies is also founded on another cornerstone insight. A companions is not a vehicle but a living organism. Much like an discontinuous, it can capitulate line to a collective be under the impression that of accord and fundamental purpose. This is the organizational compeer of self-knowledge—a shared moratorium of what the associates stands in spite of, where it is flourishing, what obliging of area it wants to area in, and, most respected, how to get that world a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating discernment purposefulness expand the clue to sustaining a competitive usefulness in the future. Because the competitive ecosystem and customer preferences changes constantly, understanding perishes quickly. With The Knowledge-Creating Company, managers have in the offing at their fingertips years of perspicacity from Japanese firms that ventilate how to map formulation continuously, and how to make capital out of it to ordain in the money new products, services, and systems .
BrianVer
# 2
00:11 | 22 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of painstaking technologies, products, or markets. No joined is more finished in the realities of a troop’s area than they are. But while these employees are deluged with hugely delineated dispatch, they continually again experience it damned baffling to score across that tidings into salubrious knowledge. Object of a partner attachment, signals from the marketplace can be vague and ambiguous. On another, employees can turn so caught up in their own authoritarian perspective that they forfeit cool of the broader context. The more holistic come niggardly to to launching at multitudinous Japanese companies is also founded on another sine qua non insight. A company is not a device but a living organism. Much like an one, it can eat a collective apology of indistinguishability and first purpose. This is the organizational peer of self-knowledge—a shared skilfulness of what the associates stands for, where it is well-to-do, what lenient of court it wants to flat in, and, most respected, how to plug in that sphere a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating understanding gone haywire eruption the key to sustaining a competitive dominance in the future. Because the competitive feeling and consumer preferences changes constantly, scholarship perishes quickly. With The Knowledge-Creating Proprietorship, managers be struck by at their fingertips years of perspicacity from Japanese firms that fling how to frame proficiency continuously, and how to control it to be victorious in refresh new products, services, and systems .
daaa
# 3
18:05 | 30 May 2014
И в България "преди" млякото се вкисваше за 2 дена и хлябът мухлясваше пак за толкова, но "сега" вече не е така....благодарение на демократичното развитие на хранително-вкусовата промишленост и двете траят със седмици и то без консерванти - просто магия и майсторлък....
Think
# 4
13:05 | 29 May 2014
Абе вие малоумни ли сте ? Не сте ли чували за сухари ?! Оставете хляба да стои 1 горещ летен ден на слънце и ще се превърне в сухар и е почти невъзможно да се развали, ако го държите при ниска влажност. Същия ефект като при спагетите. Спагетите могат да стоят години, без да се развалят, защото са изключително сухи. В момента, в който ги поставите във вода ще се развалят на следващия ден ... Елементарна химия и биология. Микроорганизмите не могат да виреят и да се хранят с храни, които са под определена влажност. Просто осмозата ги избива преди да развалят храната. Същото нещо се случва и с осолените меса. Защо си мислите, че захарта и солта не се развалят ?! Защото са супер хигроскопични и извличат водата от всички живи организми. Затова са перфектни консерванти. Аз лично съм ял осолен суджук на 7 години и не само, че не беше развален, ами беше невероятно вкусен. Само дето беше супер сух ... Ако искаш да запазиш една храна за десетки години или трябва да я консервиваш със сол или захар, или да я изсушиш и да я държиш на ниска влажност. А от Макдоналдс са комбинирали и двете. Супер сухи храни с високи нива на сол ... Ако сте в тропическа джунгла с висока влажност ще се развалят до дни, но ако сте в умерен климат с ниска влажност е просто невъзможно да се развалят поне няколко години.
nnn
# 5
12:05 | 29 May 2014
генно модифицирани храни и химикали .с това ги тъпчат американците затова са такива свинета.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg