McDonald’s привлича младите с две нови вариации на Big Mac

3571
McDonald’s привлича младите с две нови вариации на Big Mac

Като повечето 50-годишни неща, Big Mac започва да показва признаци на остаряване. Бургерът с таен сос не може да скрие факта, че продължава да използва замразени хлебчета.

Днес любителите на фаст фууд предпочитат по-добри бургери с по-свежо говеждо месо и различни варианти на топинг. Вътрешен доклад на компанията от миналата година показа, че само 20% от милениълс са пробвали Big Mac. McDonald’s явно е решила, че е време за промяна, пише Bloomberg.

На 18 януари компанията показа два нови Big Mac в ограничена серия – Mac Junior и Grand Mac, които ще правят компания на оригинала. И трите вариации се придържат към традиционните замразени хлебчета и класически сос.

Разликата е в размера. Mac Junior няма средна питка и е с по-малко калории (460). Grand Mac е чудовище с 860 калории, около 1.5 пъти по-голям от оригинала, който е с 540 калории. Той вероятно ще се сервира като нов продукт, поръчван от изключително гладни клиенти.

„Това е находчива идея, защото клиентите твърдят, че искат да имат по-голям избор, особено по отношение на размера на порциите“, казва Бони Ригс, анализатор на ресторантьорската индустрия в компанията NPD Group. И тъй като трафикът се очаква да остане непроменен тази година във всички ресторанти на McDonald’s, компанията ще трябва да отмъкне клиенти от конкурентите си, за да постигне растеж.

„Ако експериментът успее, той може да повлияе сериозно на това, което McDonald’s ще опита в бъдеще“, смята Ригс. За разлика от другите вериги, като Taco Bell, чийто Doritos Locos Taco донесе приходи от един милиард долара през 2012 г., първата година от съществуването му, McDonald’s не успя да привлече тълпи от хора с творенията си.

Бургерите съставляват близо 20 на сто от продажбите на веригата ресторанти, но от десетилетия тя не е предлагала иновации.

През 2013 г. компанията изтегли своя бургер Angus от менюто си. Хората не искаха да го купуват за пет долара, когато можеха да си вземат „оригинален“ бургер от менюто за един долар. Опаковките на сандвичите, които трябваше да привличат младите клиенти, не успяха да го постигнат и миналата година също бяха извадени от употреба.

„Когато хората отиват в определен ресторант, те търсят това, в което заведението е специализирано. Това важи особено за McDonald’s, чиито бургери и пържени картофки мигновено карат хората да се облизват“, казва Ригс.

Възраждането на Big Mac е в плановете на компанията от една година. Това се случва само няколко месеца след смъртта на 98-годишна възраст на създателя на бургера Джим Делигати, който го изобретява през 1967 г. McDonald’s тества различни размери и миризми, преди да изпрати инструкции за приготвяне до всичките си 14 300 заведения в САЩ.

В миналото тя изпращаше инструкциите по пощата, но сега си сътрудничи с компанията от Сан Франциско Inkling, която създаде мобилен гид за обучение с опции за избор на различни езици и видеа с инструкции. Софтуерът, който е достъпен за персонални компютри и таблети, ще изпраща данни в реално време на McDonald's на кои места се използват материалите.

"Те ще знаят кои заведения приготвят бургерите правилно и кои просто имитират дейност“, казва Мат МакИнис, генерален директор на Inkling.

Big Mac - бургерът, който не се е променял от половин век Неговият създател Майкъл "Джим" Делигати почина в понеделник

И все пак за McDonald’s ще бъде трудно да привлече млади клиенти, като промени нещо, което те нямат интерес да опитат. Младите предпочитат по-здравословни бургери, като тези, приготвяни от вериги, като In-N-Out и Shake Shack.

Компанията експериментира с прясно месо. Миналата година тя елиминира изкуствените консерванти от продуктите си в менюто за закуска, както и пилешките нъгет, но това не е достатъчно.

За късмет на McDonald’s, младите хора са обзети от носталгия по продукти от миналото. Неотдавнашна реклама на компанията показа деца от 70-те години на миналия век, които споделят макнъгет със съвременни деца.

Ако тя заложи на носталгията и в новата реклама на Big Mac, която ще започне да се излъчва през февруари, може да убеди милениълс да пробва любимата солена, калорична фаст фууд храна на родителите им.

Снимки: Instagram

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg