Mercedes-Benz иска гамата й от електромобили да се простира чак до най-луксозните й модели, за да може да защити пазарните си позиции на пазара на скъпи автомобили, където предлагането на електрически коли остава оскъдно.

За да подчертае своята амбиция, подразделението на Daimler AG може да се възползва от своята марка Maybach, която засега е резервирана само за най-ексклузивните й автомoбили и да добави името към разновидности на седана EQS, който ще дебютира през следващата година, заяви главният изпълнителен директор Ола Калениус пред Bloomberg.

“Има възможности да се направят още неща с марката Maybach,” заяви Калениус. “Платформата за електромобили предлага някои възможности.”

Фокусирането върху по-големите луксозни автомобили в прехода към електромобили е основен момент в стратегията на Калениус да съживи маржовете на печалба в Mercedes.

По-големите автомобили генерират по-високи печалби, които са от съществено значение за финансирането на големи разходи за нови технологии, разширяване на софтуерните дейности и покриването на разходите по преструктурирането.

Търсенето за автомобилите Mercedes остана сериозно в последните години и марката продаваше повече от конкурентите си BMW AG и Audi AG, но слабата ефективност ограничаваше доходността.

Производителите на масови автомобили, като Toyota Motor Corp. или PSA Group, генерираха по-високи маржов на печалба от продажбата на по-евтини автомобили.

Nokia може да забрани на Daimler да продава автомобили в ГерманияФинландската компания спечели дело във връзка с патенти за мобилните технологии в автомобилите

“Трябва да подобрим финансовото представяне на компанията,” каза Калениус. “Никой тук не подценява предизвикателствата на трансформацията на индустрията, но възможностите при нас надделяват.”

Марката Maybach датира отпреди повече век, а Daimler поема контрола над нея през 60-те години на миналия век. Компанията пусна самостоятелна лимузина Maybach преди около десетилетие, която позиционира над своята S-класа, но търсенето на автомобила беше ограничено и той остана без наследник.

Вместо това Mercedes продължи да използва емблемата Maybach за разновидност на най-луксозния си седан S-класа - автомобил, който струва над 200 000 долара и е популярен основно в Китай.

Търсенето в Китай, която е най-големият регион за продажби за Mercedes, се възстанови в последните седмици, което помогна за генериране на приходите, необходими за финансиране на плановете за експанзия.

“Виждам значителен потенциал за създаване на стойност, като луксозна марка, чрез трансформацията и от допълнителен инструмент за печалба посредством дигиталния бизнес,” каза Калениус.

Приходите, генерирани от дигитални предложения, биха могли да надхвърлят 1 млрд. евро с времето, допълни той.