В бъдеще хората няма да слушат любимите си групи или изпълнители, а музика, която е насочена специално към тях, така че да отговаря на тяхното настроение.

Поне това твърди милиардерът и рисков капиталист Винод Косла.

"Всъщност, смятам, че след 10 години, няма да слушаме музика," заяви Косла по време на събитието Creative Destruction Lab, информира TechCrunch.

Вместо това главният изпълнителен директор на Khosla Ventures смята, че потребителите ще слушат музика, която е направена специално за тях, за техните предпочитания и техните нужди.

Неговото твърдение може да звучи налудничаво, но има известни доказателства, че потребителите се пренасочват от конкретни изпълнители и групи към музика, която кореспондира повече на тяхното настроение.

От Techcrunch цитират публикация в Medium, в която журналистът Стюърт Дредж обсъжда ролята, която изкуственият интелект може да играе в музикалната индустрия и в създаването на музика по поръчка за всеки човек.

Звукозаписната компания, която покори YouTubeТя разполага с най-популярния канал в YouTube с близо 100 млн. абоната и над 60 млрд. гледания

Дредж посочва начина, по който потребителите използват Spotify сега, като пример за това как навиците ни за слушане на музика се променят. Потребителите слушат все повече плейлисти, които са свързани с дейности или емоции, а не подбират конкретни песни, казва той.

Германското приложение Endel, което наскоро подписа договор с Warner Bros, осъществява напредък в този стил музика.

Endel използва данните на потребителите, като местонахождение, време и климатичните условия, за да създава персонализирани "музикални пейзажи", които да им помагат да се концентрират или да се отпуснат.

Ако това бъде комбинирано със слушалки, които могат да четат мисли, например, тези приложения може да бъдат по-подготвени в бъдеще да отправят предложения относно това какво искате да слушате въз основа на вашето настроение.