Точно когато изглеждаше, че пазарът на колекционерски автомобили може би удря спирачки, митично Ferrari може да се превърне във втория най-скъп автомобил, продаван някога на търг.

Днес Sotheby's ще предложи на търг Ferrari 290 MM от 1956 г., дело на дизайнерската работилница Carrozzeria Scaglietti, на цена между 28 и 32 млн. долара.

Ако по време на наддаването цената достигне 30 млн. долара, това ще стане вторият най-скъп автомобил, продаван някога на търг. Рекордът в момента се държи от Ferrari 250 GTO, която бе продадено миналата година за 38 млн. долара.

Моделът 290 MM, който ще бъде предложен на търг, е легендарен - както заради състезателната си история, така и заради ролята, която основателят на Ferrari Енцо Ферари изиграва в разработката му.

Ферари създава автомобила, за да се състезава на World Sportscar Championship, който е също толкова важен за него, колкото и Формула 1. Той е контролирал дизайна и изработването на двигателя и е убедил легендарния автомобилен пилот Хуан Мануел Фанджо да кара автомобила в състезанието „Хилядата мили“ през 1956 г.

Фанджо се класира на четвърто място, а след това автомобилът участва в състезания още две години, управляван от популярни състезатели като Еудженио Кастелоти и Йоаким Боние.

По време на същия търг на Sotheby's ще бъдат предложени автомобили общо за близо 100 млн. долара.

Сред тях са Aston Martin DB4 GT Zagato от 1962 г., който е дело на Aston и италианците от Carrozzeria Zagato. Ако бъде продаден на обявената предварително цена от между 15 и 17 млн. долара, това ще бъде най-скъпият британски автомобил, продаван някога на търг.

Ръстът в цените на автомобилите с колекционерска стойност, който отчиташе двуцифрени стойности в периода 2010 – 2013 г., се е забавил до между 5 и 10%, според експерти.

Въпреки това интересът към тези автомобили остава голям, благодарение на ново поколение от по-млади колекционери.