Модните марки спират да използват непълнолетни модели

744
Модните марки спират да използват непълнолетни модели

© Pixabay

Френската група за луксозни стоки Kering, която стои зад марки, като Gucci и Yves Saint Laurent, вече няма да използва модели на възраст под 18 години по време на ревютата си.

Новото правило ще влезе в сила от 2020 г. и се отнася за представянето на дрехи, предназначени за възрастни.

За първи път непълнолетни модели няма да имат достъп до подиума по време на ревютата с есенно-зимните колекции сезон 2020-2021.


“Ние осъзнаваме влиянието, което оказваме върху по-младите поколения с продуктите ни”, заявява изпълнителният директор на групата Франсоа-Анри Пино. “Ние се надяваме да създадем движение, което ще насърчи другите да следват примера ни”, добавя той.

Кльощава манекенка възмути почитателите на NikeСпоред тях тя не е подходяща за рекламно лице на спортни стоки

Модната индустрия все по-често се обръща към подобни етични проблеми, след като на 14 октомври 2017 г. почина 14-годишен руски модел без здравна застраховка.

През 2017 г. Kering и конкурентите им от LVMH, под чиято шапка са марки, като Dior и Louis Vuitton, приеха харта за работни отношения.

Чрез документа бяха въведени минимална възраст от 16 години за моделите, преосмисляне на използването на утра слаби манекенки и други. 

Много от най-известните модели са започнали кариерата си дълго преди да навършат 18 години. Това са Наоми Кембъл, Линда Еванджелиста, Кристи Търлингтън и други.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg