Може ли чувството ви за хумор да работи вместо вас

2005
Може ли чувството ви за хумор да работи вместо вас

Учените отдавна са ни го казали- смехът носи полза както на тялото, така и на ума. Защо тогава много фирми продължават да гледат на смеха като на признак на несериозно отношение към работата? Срещу това възразява  Давид Отизие- специалист по мениджмънт и управление, в книгата си „Малък трактат за смеха“:

Анализът взема за отправна точка резултатите от две проучвания, едно, проведено във Франция с над 300 служители за техните практики и очаквания спрямо хумора на работа, а другото, водено от един италиански университет за различни видове хумор в европейските компании.  

Като част от изследване, проведено през 2009 г. и 2010 г., 321 френски служители отговарят по интернет на тридесет въпроса за хумора в индустриалните отношения. За 96% от анкетираните служители, хуморът е от съществено значение и играе важна роля в служебните отношения.При това 63% оценяват , че чувството за хумор се подценява от повечето фирми.

Същевременно учените ни казват, че шегите в ежедневните отношения между колеги правят средата по-малко формална, а по време на важни срещи помагат за разчупване на леда и постигане на по-голямо участие в обсъжданата тема.

Може би си мислите, че хуморът е най-очакван в "почивките". Въпреки това, само 38% от анкетираните казват, че си разменят шеги с колеги по време на кафе-паузите.

Колкото по-образовани са служителите, толкова по- склонни са да проявят хумор на работа. Хуморът не се счита за важен от 88% от тези със средно образование, докато този дял спада до около 30% за завършилите висше образование.

 Хуморът е фактор за повишаване на благосъстоянието на хората: това мнение се споделя от 92% от респондентите. Те казват, че искат да използват и развиват чувството си за хумор като средство за подобряване на професионалния и личния живот, най-често за намаляване на напрежението в драматични ситуации.

Учените ги подкрепят- според тях, там, където има смях, служителите се справят по-лесно с работния стрес и се радват на по-висока продуктивност на труда.

Практиката обаче показва друго- сериозният бизнес продължава да мисли, че шегите са несъвместими с работата. Едва 18% от служителите си позволяват често да пускат шеги на работа, 38% си позволяват рядко, а 11% никога не се шегуват на работа.

 Въпреки това, необходимостта за хумор се проявява по всяко време ... особено когато се усеща умора. Най-големият стимул за служителите да се шегуват на работа е това, че им е дошло нанагорно и те някак трябва да си вдъхнат кураж и да останат съсредоточени, показва проучването.

Учените казват, че така инстинктивно използваме факта, че смехът е естествен енергетик, който топи умората. Те ни съветват: „Смейте се повече, за да работите по-добре“.

Автор: Леся Бакалова

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg