Телевизия от MсDonald's ще се появи на екраните на 800 ресторанта на веригата за бързо хранене, пише Los Angeles Times. Съдържанието й ще е съобразено с отделните региони. Иначе в програмната схема са заложени местни спортни събития, трейлъри на предстоящи филми, които ще се появят в градските киносалони, новини и ТВ-шоута, музика, истории от живота на различни хора.

С разпространението и програмирането на канала ще се занимава ChannelPort, съдържанието ще предоставят няколко компании, като например Vimby, която представлява интересите на повече от 150 киностудия. Инвестицията в канала се пази в тайна.

Той вече бе изпробван в Лос Анджелис, Сан Диего и Лас Вегас. „Задачата ни е да привлечем вниманието на посетителите и да ги развличаме", обясни създателят на ChannelPort Лийланд Едмондсон.

Каналът ще тече на големи екрани, които ще се виждат от 70% от местата в ресторанта. Каналът ще се състои от повтарящи се часови блокове, а те на свой ред от блокове от по 20-22 минути. Един от тях например ще е посветен на местни спортисти, на най-добрите ученици и студенти, а друг на успехите на самата верига. Рекламното време ще бъде 8 минути на час, а измежду него рекламата на самия McDonald's ще е едва 30 секунди от цялото това време.

Висшият ръководен екип на McDonald's вярва, че телевизионният канал ще е повод за посетителите да прекарат повече време в техните ресторанти, да идват със семейство и приятели, а не просто да купуват и ядат на крак, както е в 70% от случаите при клиентите.

Веригите на дребно и ресторанти търсят какви ли не нови начини, за да задържат посетителите и да удължат престоя им около масата или касата. На практика всички големи вериги за бързо хранене в САЩ и Западна Европа започнаха да предлагат на клиентите безплатен достъп до WiFi. Starbucks пуснаха миналата година мобилно приложение с новини и съдържание, специално подбрано или създадено за посетителите на веригата.

Много търговски центрове на Запад, а още в Япония, Южна Корея и други държави са оборудвани с телевизионни екрани, на които се рекламират не само стоки, но и клипове, моменти от модни шоута и други.

McDonald's не са първият ресторант, който създава собствен телевизионен канал. Американската верига Danny's започна да предава през 2009 г. телевизия в 1 500 от своите ресторанти. Но проектът на McDonald's е с огромен размах - компанията смята, че телевизионната й аудитория ще достигне 18-20 млн. човека на месец, съобщиха от ChannelPort.

Поради това веригата е готова да купува не само готова продукция, но и да поръчва производство на оригинални шоута. При успех на телеканалът може да се появи по мобилните устройства и да се предава в ресторантите на веригата в цяла Америка.

Веригата McDonald's има към 33 000 ресторанта в 118 държави по света, които обслужват ежедневно 64 млн. души.