На 60 г. без нито една бръчка: историята на най-популярната кукла

2298
На 60 г. без нито една бръчка: историята на най-популярната кукла

© Pixabay

През 2019 г. най-популярната кукла в света - Барби, навършва 60 години. Въпреки напредналата си възраст, тя все още е без нито една бръчка, посочва Франс прес.

60 години е много дълъг период в индустрията на играчките, където в наши дни успехът е с продължителност между три и пет години, казва Нейтан Бейнард - директор по маркетинга на куклите Барби в американската компания Mattel.

И въпреки че куклата среща все по-сериозна конкуренция, всяка година се продават 58 млн. екземплюра от нея на пазарите на 154 държави по света.


Барби се ражда в главата на съоснователката на Mattel Рут Хандлер, която искала да зарадва дъщеря си Барбара. Пълното име на куклата е Барбара Милисънт Робъртс, което обаче никой не използва.

Представена за първи път на изложението за играчки в Ню Йорк на 9 март 1959 г., от Барби още през първата година се продават 300 000 екземпляра. От този ден до днес на пазара са пласирани над 1 млрд. кукли.

През 60-годишния си живот Барби много се променя, въпреки че запазва първоначалните си пропорции: 1:6 по отношение на реалния свят, с височина минимум 26 см и максимум 50 см.

Тя се е превъплъщавала в над 200 професии, като става астронавт през 1965 г., а чернокожата й версия се появява на пазара през 1968 г.

Последното превъплъщение на куклата пък е от лятото на тази година, когато тя се превърна в инженер по роботика - плод на партньорство между Mattel и електронната образователна платформа Tynker. Целта е да се събуди интересът на най-малките момичета към програмирането на компютърен код. 

Днес 55% от куклите, които Mattel продава по света, не са класическите русокоски със сини очи. 

Mattel превърна 17 вдъхновяващи жени в кукли БарбиКуклите Барби въвеждат момичета в един приказен свят в продължение на 58 години, но наскоро компанията-производител - Mattel, решава да промени това

 

Въпреки това за новия филм за Барби беше избрана холивудската красавица Марго Роби, която е именно синеока блондинка. Лентата се продуцира от нея, както и от Warner Bros и Mattel.

„Барби насърчава самоувереност и любопитство у децата, докато растат и откриват себе си“, казва актрисата.

„За своите 60 години история тази кукла дава на децата възможност да си се представят в най-различни роли – от принцеса до президент", допълва тя.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg