Рейтингът на тазгодишната церемония по връчването на наградите "Оскар" издържа на нашествие от заразени с гъбички зомбита и отбеляза второто си подобрение на годишна база, съобщава CNN. Зомбитата всъщност бяха главните герои във финала на сезона на хитовата драма на HBO The Last Of Us, който се излъчи в пряка конкуренция с най-важната вечер на киноакадемията.

Организаторите имат истински повод да празнуват, тъй като успяха да си възвърнат по-голям дял от аудиторията, загубена при рязкото намаляване на гледането по време на пандемията.

95-ите годишни награди "Оскар" са гледани средно от 18,7 млн. зрители по данни на Nielsen, което е с 12% повече в сравнение с миналата година и е най-голямата аудитория за всички награди от три години насам. Макар че това все още е ниска аудитория в исторически план, като се има предвид цялостната ерозия на линейното телевизионно гледане, подобен ръст със сигурност е добре дошъл за водещата мрежа ABC и Академията за филмово изкуство и наука, която връчва наградите.

Играта, която се превърна в сериал. И разбива класациите Вероятно успеха на The Last of Us се дължи в някаква степен и на участието на създателя на играта Нийл Дръкман и в създаването на сериала

ABC има ексклузивни права да излъчва церемонията по до 2028 г. и осигурява на Академията около 80% от годишните ѝ приходи.

През 2021 г. "Оскарите" достигат рекордно ниска аудитория от 10,5 млн. зрители на фона на глобален срив в рейтингите на наградите.

Миналата година телевизионната мрежа е генерирала приблизително 139 млн. долара от 70 реклами, според данни на Vivvix, която следи разходите за реклама. (За сравнение, през 2020 г. ABC е привлякла около 129 млн. долара от 56 реклами.)

За да си осигури договор за разпространение на подобна стойност след изтичането на договора с ABC, Академията трябва да успее да си върне отново зрителския интерес. По-малко изгодна сделка може да застраши някои от целогодишните дейности на организацията.

Рейтингът на "Оскар"-ите отбелязва низходяща тенденция още преди коронавирусът да затвори киносалоните, привличайки 23,6 млн. зрители през 2020 г., когато южнокорейският "Паразит" спечели историческата си победа за най-добър филм.

Брендън Фрейзър – Китът, който възкръсна и спечели „Оскар“ Пътят му към най-престижната награда не бе никак лесен, тъкмо обратното

Като „спасителна мярка“, Академията вече си позволи да „пофлиртува“ с въвеждането на категория "популярен филм", за да стимулира интереса на масовата публика. Очакванията бяха, че с номинацията на два истински блокбъстъра тази година - "Аватар: Пътят на водата" и "Топ Гън: Маверик", още повече зрители ще имат интерес да седнат пред малкия екран и да гледат церемонията.

Основните причини за спада на рейтинга е, че всички важни и интересни събития са лесно достъпни онлайн, без да е необходимо да се гледа телевизионно предаване с продължителност над три часа. Освен това аудиторията е по-фрагментирана в ерата на стрийминга, а по-консервативните твърдят, че политическото съдържание на наградите може да е отблъснало част от зрителите.

"Всичко и навсякъде наведнъж", който има по-скромен успех в кината, грабна златната статуетка за най-добър филм - една от общо седемте награди за независимо кино. Същото се случи и предишните две години с две стрийминг заглавия - "CODA" и "Nomadland".

Що се отнася до The Last of US, поредицата отбеляза най-високия си линеен рейтинг досега по HBO, с 8,2 млн. зрители, въпреки престижната конкуренция от най-известните кино звезди.

Добри, лоши, ужасяващи: 11 филма през март с любими актьориИстории за супергерои, динозаври, ченгета, наемни убийци, боксьори, хора, изпаднали в беда и такива, намиращи щастието

Всички показатели сочат, че екранната адаптация на видеоиграта е огромен хит за HBO. По данни на мрежата средната епизодична гледаемост от всички платформи (включително отложено гледане и HBO Max) за първите шест епизода възлиза на 30,4 млн. зрители, което надхвърля общия брой за предисторията на "Игра на тронове" - "Домът на дракона".

Рейтингът на сериала непрекъснато нараства, като само от деня на премиерата в ефир през януари е приковал пред екрана 4,7 млн. зрители. За сравнение, аудиторията на епизода от неделя (12 март) е двойно по-голяма от тази на финала на втория сезон на "The white lotos", която беше отбелязана като рекордна.

От HBO вече повдигнаха завесата като разкриха, че има нов сезон на "The last of us". Изпълнителните продуценти Крейг Мазин и Нийл Друкман изпратиха писмо до критиците, в което им благодариха за цялото "прекрасно внимание" към сериала, като направиха препратка към реплика от третия епизод.