Най-добрата съставка против настинки не е витамин С

8198
Най-добрата съставка против настинки не е витамин С

За разлика от витамин С, който според изследванията не прави нищо, за да предотврати или лекува настинката, цинкът истински заслужава вниманието ви тази зима. Той спира разпространението на риновирусите, за които се смята, че причиняват настинките, пише Business Insider.

В преглед на изследвания от 2011 г. на хора, които се разболели неотдавна, учените обърнали особено внимание на тези, които започнали да приемат цинк и ги сравнили с хората, които вземали плацебо. Участниците, които приемали цинк, боледували по-кратко, а симптомите им не били толкова остри.

Ценкът е важен елемент, на който клетките в имунната ни система разчитат, за да функционират. Когато не си набавяме достатъчно цинк (препоръчваната дневна доза от учените е 15-25 милиграма), това може да се отрази негативно на функционирането на Т-клетките и на другите имунни клетки. Важно е обаче и да не прекалявате - прекомерна доза от съставката може да навреди на функционирането на имунната ни система и да има обратен ефект.

Колкото до витамин С, все повече изследвания показват, че той не помага особено за предотвратяването на настинката. Преглед на 29 изследвания от 2013 г. с участието на над 11 300 души например установи, че „няма последователен ефект от витамин С... върху продължителността или остротата на настинките“.

18 важни нутриенти, за които не сте чувалиИ откъде да си ги набавите

 

Авторите наблюдавали известни ползи от витамин С единствено при маратонците, скиорите и войниците на субарктически учения, но дори при тях ефектът бил малък. Според авторите на изследването витамин С не намалява случаите на настинка сред обикновените хора, което показва, че рутинното му приемане не е оправдано.

Освен това мегадози от 2000 милиграма или повече могат да увеличат опасността от болезнени камъни в бъбреците.
Така че вместо да пиете безалкохолни напитки, съдържащи витамин С, придържайте се към храната. Ягодите и много други плодове и зеленчуци са прекрасен източник на витамина.

Ако не си набавяте достатъчно цинк с храната, опитайте цинковите добавки. Гъбите, нахутът, фасулът, омарите и пилешкото месо са богати на цинк, а добавките също помагат да си осигурите необходимата доза.

Снимка: Pixabay.com

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg