Най-добрите и най-лошите храни срещу махмурлука

3503
Най-добрите и най-лошите храни срещу махмурлука

Почти всеки е имал някоя от тези сутрини след луда нощ – чувството, че не може да се надигнете, тежаща глава и пресъхнала уста. Гладни сте, но не знаете какво да изберете – сандвич с бекон или пица. Преди да посегнете към някое от тях, прочетете кои храните и напитки трябва да консумирате и кои не, ако имате махмурлук.

Но нека първо малко наука. Типичните симптоми на махмурлук - гадене, чувствителност към светлина, главоболие, болки в мускулите, диария и понижени двигателни умения - са причинени от промени в химията на тялото. Науката за махмурлука (и как да се предотврати) е до голяма степен непроучена, затова хората в продължение на векове създават собствени "лекове". Макар че никоя храна или напитка не може да излекува махмурлука, някои храни са по-подходящи при това състояние, отколкото други. След като се събудите с натежала глава, се стремете да възстановите необходимите течности и хранителни вещества като фруктоза, витамини, аниокиселини и минерали, които могат да помогнат да се намалят токсините.

Напитки, които помагат


Вода

Еликсирът на живота трябва да бъде вашият номер 1 приоритет. Алкохолът е диуретик, което означава, че извежда течности от тялото. Ето защо водата ще ви хидратира и ще ви помогне да се възстановите по-бързо.

Спортни напитки, кокосова вода

Захарните спортни напитки могат да направят тренировка по-неефективна, но не е и в случай, че имате махмурлук. Вземете една напитка, за да възстановите течностите и електролитите. Или отворете кутия с кокосова вода, която съдържа пет от електролитите в човешката кръв, докато повечето спортни напитки имат само две.

Джинджифил или ментов чай

За успокояване на състоянието, не пийте от любимия си билков чай, а изберете чай от мента или джинджифил, които могат да намалят гаденето и стомашните болки.

Плодов сок

Налейте си чаша сок от ябълки или червени боровинки, за да започнете процеса на възстановяване. Фруктозата в сладките плодови напитки дава на тялото малко енергия, а сокът съдържа и витамини и много вода, които помагат да се хидратира тялото.

Пилешки бульон

Това средство срещу махмурлук е странно, но изпиталите го се кълнат, че работи! Той съдържа оцет, сол и вода,  помагат за хидратацията и запълват нивата на електролити и натрий.

Кафе

Когато се събудите без енергия, чаша кафе звучи идеално. Пийте го обаче по-дълго, защото е дуиретик и може да влоши състоянието.

Кои напитки причиняват най-тежък махмурлук? Избягвайте ги, за да не се чувствате зле на сутринта

Храни, които помагат

Яйца

Яйцата съдържат аминокиселини като цистеин и таурин. Тауринът повишава функцията на черния дроб и може да помогне за предотвратяване на чернодробни заболявания. Цистеинът разгражда ацеталдехида, причиняващ главоболие, дикато  черният дроб разгражда етанола.

Банани, фурми и зеленолистни

Тези ярко оцветени храни съдържат калий, важен електролит, който често се изчерпва поради диуретичния ефект на алкохола. Добавете малко кисело мляко (което съдържа още калий) и си направете смути.

Пилешка супа с фиде

Кой не иска да си хапне пилешката супа на мама? Това може да не е най-обичайната храна за махмурлук, но една купичка ще помогне за възстановяване на нивата на натрий и вода в тялото.

Крекери или тост с мед

Тъй като крекерите могат да бъдат пълни с консерванти, изберете по-здравословен пълнозърнест вариант или сухари. Те са леки въглехидрати, които повишават ниската кръвна захар, без да се разстройват стомаха. Добавете малко фруктоза от меда за повече енергия. Само не забравяйте да хапнете някакъв протеин по-късно през деня, за да компенсирате скока на кръвната захар.

Овесена каша

Гореща купа овесена каша има важни хранителни вещества като витамини В, калций, магнезий и желязо. Той може да помогне за неутрализиране на киселините в тялото и повишаване на нивата на кръвната захар, като ви дава енергия.

Храни и напитки, които трябва да се избягват

Мазна храна

Хамбургер и пържени картофки

Противно на популярните вярвания, хапването на мазно не е добра идея, още повече в комбинация с бързи въглехидрати. А пържените храни могат да дразнят стомаха, което ще влоши ситуацията.

Портокалов сок

Забравете за него. Суровите цитруси като портокал и грейпфрут могат да раздразнят вече чувствителния стомах. Също така прескочете доматения сок - той е кисел и е може би най-лошия избор след махмурлук.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Веселин Василев
# 0
07:06 | 18 June 2018
Много съм умен , дайте ми +
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg