Днес пазарът е препълнен с толкова много продукти и възможности, че ако не рекламираш успешно, дори и да правиш най-добрия продукт на света, няма кой да разбере за това.

Големите компании разбират това и техните реклами често са истински произведения на изкуството. Не е нужно обаче рекламата да е скъп клип, изработен с помощта на стотици души персонал. Понякога една обикновена фраза изпраща толкова силно послание, че се запечатва в главите на милиони. Пример е „Just do it" на Nike.

AdAge класира най-добрите рекламни кампании на 20-ти век. Вижте ги:

7. Абсолютната бутилка на Absolut Vodka - 1981 г.

Рекламна агенция: TBWA

Тази реклама е толкова успешна, че компанията продължава да я използва и до днес, тоест идеята за бутилката е на 30 г., а креативните сътрудници на компанията продължават да измислят все нови и нови начини да я оприличават на нещо.

6. DeBeers "Диамантите са вечни" - 1948 г.

Рекламна агенция: N.W. Ayer & Son

Тази рекламна кампания продължава вече 63 години.

През 1947 г. Франсиз Герети е млада сътрудничка на рекламна агенция. Дали й задача да измисли изречение, в която да описва преимуществата на диамантите. Тя мислила цял ден и почти се предала, когато преди да си тръгне от офиса надраскала на лист хартия „Диамантите са вечни". Това се оказало един от най-успешните слогани в историята. Той служи за заглавие на филми и песни, записани от едни от най-известните изпълнители в света.

5. McDonald's - "Тя заслужава почивка" - 1971 г.

Рекламна агенция: Needham, Harper & Steers

Днес тя би могла да се определи като сексистка. Рекламата от 1971 таргетира заетите хора и показва семейство, в което майката най-накрая може да не готви един ден, защото семейството е купило готова храна от McDonald's.

4. Nike's - "Just Do It", 1988 г.

Рекламна агенция: Wieden & Kennedy

През 2008 г. Nike възроди фразата, като създаде нови реклами с нея по случай Олимпиадата в Пекин.

3. Каубоят на Marlboro's - 1955 г.

Рекламна агенция: Leo Burnett Co.

Каубоят на Marlboro Man е най-разпознаваемият рекламен персонаж в света. Той е и най-критикуваният от здравни организации, защото приканва хората към вреден навик.

2. Coca-Cola's "Почивката, която освежава" - 1929 г.

Рекламна агенция: D'Arcy Co.

Това е най-старата реклама в списъка. Тя се появява в периода на Голямата депресия, когато Coca-cola предлага глътка освежаване за американците.

1. Volkswagen's "Think Small" - 1959 г.

Рекламна агенция: Doyle Dane Bernbach

По това време американските коли ставали все по-големи и по-големи. Volkswagen създава различен автомобил и в рекламата си се фокусира над самата кола и добрите й страни, за разлика от останалите реклами навремето, които надълго и нашироко рисували фантастични картини, но не казвали почти нищо конкретно за автомобила. Volkswagen се концентрирали над това да обяснят на потребителя, защо техният автомобил е по-добър.