Новият хибриден дирижабъл, който изглежда като кръстоска между гумите на Goodyear и балон с горещ въздух, е почти готов да се издигне в небето.

Airlander 10, който комбинира елементи от технологиите, използвани в цепелини, самолети и хеликоптери, е в процес на изграждане в продължение на месеци на летището в Cardington. Това е най-големият хангар на Великобритания и един от малкото, достатъчно големи, за да приюти масивното тяло на Airlander.

Уникалният дирижабъл бе изтеглен от хангара този уикенд за серия от наземни тестове. Той официално носи името Martha Gwyn, но британската преса го нарича Летящият скитник.

Както беше съобщено от Popular Science, дизайнът му първоначално е разработван от американската армия като инструмент за наблюдение по време на войната в Афганистан.

Проектът обаче е анулиран, но не и забравен. Неговото изграждане е подето от Hybrid Air Vehicles, които се обърнаха към схемите за групово финансиране. Частни инвеститори и подкрепа от британското правителство в размер на около 336 млн. долара доведоха да осъществяването на проекта, който обещава изцяло да промени въздушния транспорт.

Airlander е с дължина 92 м, което го прави най-дългият самолет в света. Той може да превозва до 80 тона товари, което е около половината от възможностите на Boeing 747, но най-малко два пъти повече от товарите, които могат да бъдат качени на обикновен камион.

Дирижабълът теоретично може да остане във въздуха в продължение на пет дни, когато е управляван от човек. Ако е на безпилотен режим, би могъл да се рее в небето в продължение на три седмици, което го прави идеален за превозване на товари до отдалечени места, както и за мисии по заснемане на различни обекти.

Airlander все още не е напълно готов за първия си пълен полет, но е по-близо от всякога до осъществяване на пътуване.