В ерата на социалните медии марките в момента се държат повече от всякога като хора.

Те коментират по актуалните теми, флиртуват със знаменитостите, несръчно се опитват да се представят като тийнейджъри, влизат в спорове с този или с онзи и нерядко казват грешните неща.

Един добър въпрос, който може да се зададе, е дали хората всъщност харесват тези марки-личности. Бихте ли изпили по едно питие с тях? Бихте ли ги поканили на купон? Или бихте извърнали поглед, когато идват към вас?

Вижте още: 10-те най-мразени компании в САЩ

Нов доклад от платформата за онлайн обучение Udemy се опитва да окачестви афинитета на хората по отношение на над 20 големи марки, използвайки отговорите в профилите им в Twitter и Instagram като мерило.

От платформата са вкарали хиляди съобщения от Twitter и Instagram в автоматизирана компютърна програма, която преглежда всяко съобщение за положителни, неутрални и негативни думи или фрази, след което им дава стойност от -1 до 1. След това са използвали тези резултати, за да класират 24 от 500-те компании на Fortune.

Резултатите показват, че кабелният оператор Comcast е единствената компания, чийто резултат влиза в отрицателна територия по отношение на задоволството на хората от техните услуги.

Всъщност Comcast, Verizon и American Airlines се нареждат сред най-малко обичаните компании.

Това не е много изненадващо предвид факта, че всичките те оперират в индустрии, които са известни с проблеми, свързани с обслужването на клиентите, а повечето от техните разговори в социалните мрежи съдържат емотикони с гневни лица и заплахи от типа „Никога повече няма да използвам услугите на вашата компания“.

Вижте още: Компаниите с най-големи рекламни бюджети

Веднага след тях в негативната част на класацията се нареждат компании като Walmart, Bank of America, JP Morgan Chase, Walgreens, Pepsico и Coca-Cola.

На противоположния полюс са Nike, Macy's, Disney, Best Buy и Amazon.

Някои популярни марки, като Apple, не присъстват в класацията, тъй като нямат официални профили в Twitter.