Един от най-големите уроци от скандала с Тайгър Уудс за хората в света на маркетинга е, че без значение колко атрактивно едно рекламно лице може да изглежда, то все пак е човек. Когато се появиха информациите, че Тайгър Уудс изневерява на жена си, нещата станаха доста деликатни за компании като PepsiCo, Procter & Gamble и Accenture, които бяха похарчили милиони долари за реклами с участието на голфъра.

Понякога за компаниите е по-добре да си изберат анимиран рекламен герой. Някой, който няма да остарее, няма да иска увеличение на заплащането и няма да изневерява на жена си.

От сп. Forbes са поръчали на E-Poll Market Research да открие най-обичаните анимирани рекламни лица в САЩ. Компанията е провела проучване сред 1 500 участника, за да класира 800-те най-обичани анимирани герои по 36 различни критерия. В класацията, представена от сп. Forbes, рисуваните герои са класирани по това дали се харесват от хората.

Ето и кои са най-известните анимирани рекламни лица в Америка:

1. M&M's

Компания: Mars

Марка: M&M's

Харесвани от 64% от хората

Mars представя първото си рекламно бонбонче Червен през 1954 г., 13 години след като бонбонките излизат на пазара. Червен не остава сам дълго време и по-късно през същата година към него се присъединява Жълт, когато компанията пуска бонобки с лешници. През последните 50 години, от M&M's са представили още три анимирани рекламни лица, които представляват различни вкусове, цветове и теми в продуктите на компанията. Зелeна, която е представена през 1997 г., е първото женско рекламно лице на M&M's.

2. Poppin' Fresh (тестеното човече на Pillsbury)

Компания: General Mills/Smucker's

Марка: Pillsbury

Харесван от 47% от хората

Проектирано първоначално от рекламната агенция Leo Burnett, първото тестено човече изскача от замразените сладки Pillsbury. Направата на оригиналното тестено човече, което е от гипс и гума е струвало 16 000 долара. В рекламите то е озвучавано от актьора Пол Фрийз.

3. Тигърът Тони

Компания: Kellogg's

Марка: Kellogg's Frosted Flakes

Харесван от 45% от хората

Нуждаейки се от рекламно лице, Kellogg's се обръщат към рекламната агенция Leo Burnett. Оригиналната идея е била за създаването на цяла зоологическа гради с животни, които да се сменят. Първите герои са тигър на име Тони и кенгуру на име Кейти. Соловият дебют на Тони е става по-късно. Той се оказва най-популярният анимиран герой и останалите постепенно отпадат от рекламната стратегия на компанията.

4. Г-жа Бътъруърт

Компания: Pinnacle Food Group

Марка: сироп Mrs. Butterworth's

Харесвана от 43% от хората

Потребителите трудно пропускат Mrs. Butterworth по рафтовете, защото бутилката е във формата на баба. Тя оживява в рекламите в началото на 70-те години на миналия век, за да разказва на децата за палачинки със сироп. От всички герои в проучването на E-Poll Г-жа Бътъруърт и Леля Джемайма са считани за най-искрени.

5. Геконът Gecko

Компания: Berkshire Hathaway

Марко: Автомобилни застраховки Geico

Харесван от 42% от хората

Оригиналната концепция се ражда в рекламната агенция Martin Agency. По това време името на компанията Geico често е произнасяно погрешно като "gecko" (гекон) и надрасканото на салфетка гущерче впоследствие се разработва до реклама със зелен гекон.

5. Леля Джемайма

Компания: Pinnacle Food Group

Марка: Aunt Jemima

Харесвана от 42% от хората

Ролята на Леля Джемайма първо е изиграна от бивша робиня през 1890 г. През годините, обаче, някои от рекламите на марката палачинки пораждат обвинения в расизъм и през 1989 г. образът е преработен като от него отпада забрадката, а Леля Джемайма се сдобива с перлени обици.

7. Патицата на AFLAC

Компания: AFLAC

Марка: AFLAC

Харесвана от 41% от хората

Към края на 90-те години застраховките AFLAC не е доволна от начина, по който се рекламира. В търсене на решение на проблема, AFLAC призовава хора от рекламния сектор да измислят реклама, която драматично да увеличи разпознаваемостта на компанията. Както много други в нюйоркската рекламна агенция Kaplan Thaler Group също не са чували за AFLAC преди възложената задача и постоянно питали "Как беше името на клиента?" При постоянното повтаряне на името "AFLAC! AFLAC! AFLAC!" един от рекламните специалисти казал , "Звучите точно като патица." Останалото е история.

8. Snap, Crackle и Pop

Компания: Kellogg's

Марка: Rice Krispies

Харесвани от 40% от хората

През 1928 г. марката Rice Krispies на Kellogg's няма запомняща се рекламна кампания. Вече несъществуващата агенция N.W. Ayer се възползва от най-известната характеристика на оризовия флейкс, а именно звукът, който се чува при смесването с мляко. Първоначално Kellogg's спонсорира радио програма за Rice Krispies, а думите "Snap! Crackle! Pop!" са избрани, за да опишат продукта. На първите кутии са били изписвани само думите, но през 1933 г. се появява дребно човече с готварска шапка и лъжица, чието име е Snap. След това е само въпрос на време преди да се появят неговите приятелчета Crackle и Pop.

9. Полковник Сандърс

Компания: Yum! Brands

Марка: Kentucky Fried Chicken

Харесван от 39% от хората

Харланд Сандърс, който основава Kentucky Fried Chicken като крайпътен ресторант през 1930 г., винаги е участвал в рекламите на компанията, дори и след смъртта му 1980 г. на 90-годишна възраст. През 90-те години, след като веригата е продадена на Pepsi, в рекламите на марката участва анимирана версия на енергичен Полковник, озвучена от актьора Ранди Куейд. Днес образът на Полковникът се усмихва кротко над повечето ресторанти KFC.

10. Човечето на Kool-Aid

Компания: Kraft Foods

Марка: Kool-Aid

Харесвано от 38% от хората

Сладкият вкус на разтворимата напитка Kool-Aid датира от 1927 г., но рекламното лице се появява през 1954 г. Човечето на Kool-Aid Man прави телевизионен дебют през 1975 г.

10. Заекът Nesquik

Компания: Nestle

Марка: Nesquik

Харесван от 38% от хората

Nestle представя през 1973 г. заек, който впоследствие се сдобива със свой собствен живот. Колекционерите могат да си купят всичко от кутии за обяд до тениски с него. В Европа той е известен като Quicky.